Termeni si Conditii
DETALII GENERALE
Va rugam sa cititi cu foarte mare atentie acesti ,,Termeni şi Conditii”, denumiti in continuare si “Acordul” sau “Termeni de Utilizare”, inainte de a utiliza sau a beneficia de serviciile oferite de Asociatia umanitara ,,Misiunea Speranta pentru Romania”. Prezentul acord stabileste termenii legali si conditiile de utilizare a site-ului www.sperantapentruromania.ro, a plasarii unei donatii si a coloborarii dintre asociatie si beneficiari.
Site-ul www.sperantapentruromania.ro este creat şi administrat de Asociatia umanitara ,,Misiunea Speranta pentru Ronania”, identificata prin CUI 26044485, avand sediul social in comuna Sepreus, jud. Arad, nr.19, email: infosperanta@gmail.com
www.sperantapentruromania.ro este o platforma de donatii, utilizata doar de catre asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania” prin care deruleaza campanii de strangere de fonduri din donatii cu ajutorul carora sunt ajutate cazuri sociale si umanitare.
ACCEPTAREA TERMENILOR
Serviciul este oferit sub rezerva acceptarii tuturor termenilor si conditiilor prevazute in acest Acord. In situatia in care nu sunteti de acord cu termenii prezenti, daca sunteti in momentul in care doriti sa plasati o donatie, va rugam sa nu o plasati, iar daca doriti sa fiti unul din beneficiarii nostri, nu veti putea fi.
Orice accesare a www.sperantapentruromania.ro va fi considerata, de acum incolo, acceptarea acestor Termeni si Conditii.
Asociatia isi rezervă dreptul, la propria discretie, sa modifice sau sa inlocuiasca acesti ,,Termeni si Conditii” prin postarea termenilor actualizati pe site. Este responsabilitatea dumneavoastra sa verificati periodic Termenii si Conditiile de Utilizare pentru eventualele modificari, iar utilizarea in continuare reprezintă acceptarea acestor modificari.
Asociatia isi rezerva dreptul unilateral si discretionar de a modifica, suspenda sau intrerupe Serviciul in orice moment.
INTELESUL TERMENILOR
In sensul celor de mai jos, vom folosi urmatorii termeni avand urmatoarele intelesuri:
Beneficiar = orice persoana care primeste orice fel de ajutor din partea asociatiei;
Potential beneficiar = orice persoane care a depus o cerere de ajutor, si urmeaza sa fie verificata de catre asociatie in vederea oferirii, sau nu, de ajutor financiar sau material;
Parinte / Parinti = reprezentantul legal al beneficiarului, daca acesta este minor;
Caz social /umanitar = orice persoana care are nevoie de ajutor, dar inca nu a fost preluata si ajutata de catre asociatia noastra umanitara;
Asociatia umanitara ,,Misiunea Speranta pentru Romania” / Asociatia = reprezinta denumirea oficiala si / sau generica a asociatiei noastre care desfasoara actiuni cu caracter umanitar, social, educativ si de sanatate, proprietara acestei platforme de strangere de fonduri si campanii umanitare;
Donator = orice persoana care a facut o donatie pe aceasta platforma de donatii si strangere de fonduri.
www.sperantapentruromania.ro = platforma de donatii
I. SELECTAREA CAZURILOR UMANITARE / SOCIALE
Donatorii, beneficiarii si cazurile sociale / umanitare care trimit cereri de ajutor, au luat la cunostinta si sunt de acord cu procedura de mai jos in privinta analizei cazurilor sociale / umanitare si selectarea potentialilor beneficiari care vor primi donatii din partea asociatiei:
1. Se primesc cazurile la telefon, pe email sau prin recomandare directa;
2. In prima faza se poarta o discutie telefonica cu potentialul beneficiar, pentru a afla cat mai multe detalii despre problemele cu care se confrunta si pentru a ni se comunica nevoile lui concrete;
3. Asociatia isi rezerva dreptul sa ceara informatii suplimentare despre un caz, daca acesta se incadreaza in cadrul activitatii noastre si a criteriilor noastre de selectie;
4. Asociatia prin reprezentntii sai, viziteaza fiecare caz selectat la domiciliu in vederea efectuarii unei anchete sociale si pentru a verifica daca informatiile primite initial corespund cu cele de la fata locului;
5. Investigatiile / ancheta sociala, poata sa fie mai simpla, sau complexa, incluzand daca este nevoie si institutii ale statului;
6. Dupa ancheta sociala la fata locului se va analiza toate informatiile si se va lua o decizie, daca acel caz va fi sau nu postat si promovat pe site-ul nostru. Selectarea unui caz in vederea ajutorarii si / sau a inceperii unei campanii de strangere de fonduri se face de catre conducerea asociatiei pe baza criteriilor interne de selectie;
7. In cazul copiilor bolnavi de cancer, leucemie sau alte boli grave care deja se afla internati in spitale din strainatate unde un reprezentant al asociatiei nu poate ajunge, atunci asociatia: va lua legatura telefonic / video chat, va cere documente medicale justificative recente, care sa ateste boala si sa justifice suma ceruta pentru ajutor umanitar. La fel se va proceda si cu cazurile care sunt internate in spitale din Romania unde din motive de distanta sau alte motive justificate nu putem ajunge.
8. Inainte de a promova un caz, se va incheia un ,,contract de sponsorizare” intre asociatia umanitara ,,Misiunea Speranta pentru Romania”si cazul pe care il vom promova;
9. Prin incheierea unui contract de sponsorizare si conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia sunt de acord cu toti ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, cat si ca imaginea lor, numele lor, problema lor, etc, sa fie mediatizata pe toate canalele media pe care asociatia le acceseaza, in mod special reteaua de socializare Facebook;
10. Strangerea de fonduri se face pe prezenta platforma de donatii/ platforma de campanii umanitare si de strangere de fonduri www.sperantapentruromania.ro.
Intreaga activitate de strangere de fonduri este transparenta si la vedere.
Nu strangem fonduri pe strada.
Orice probleme legate de donatii, transparenta, probleme tehnice legate de modalitatile de donatie, nedumeriri, intrebari, dubii, nemultumiri, etc, va rugam sa le transmiteti in cel mai scurt timp pe email: infosperanta@gmail.com sau telefonic la 0749.402.098.
Veti primi raspuns si clarificari in cel mai scurt timp;
LA FINALUL CAMPANIEI DE STRANGERE DE FONDURI, DACA A FOST STRANSA TOATA SUMA NECESARA SAU BUNURILE NECESARE:
11. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia, este de acord ca, costul operatiilor, tratamentelor, medicamentelor, etc, sa se plateasca direct de catre asociatie noastra umanitara in contul spitalelor, farmaciilor, in schimb vom avea facturile fiscale drept dovada si transparenta;
12. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul acestuia, este de acord ca orice aparat medical necesar sa fie cumparat direct de catre asociatie pe baza unei facturi fiscale, si donat beneficiarului printr-un contract de donatie si proces verbal de predare primire. In felul acesta aparatul medical / bunul cumparat, va fi donat si va intra in posesia beneficiarului campaniei;
13. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal acestuia, este de acord ca, in cazul in care beneficiarul urmeaza un tratament de lunga durata care necesita plati lunare, asociatia noastra umanitara sa nu ofere / sa nu plateasca beneficiarului la finalul campaniei toata suma stransa, ci aceasta sa se plateasca lunar (sau de cate ori este nevoie si exact suma de care are nevoie), pana la finalizarea tratamentului si a sumei de care dispune in urma campaniei de strangere de fonduri. Suma care se va plati se va stabili de comun acord cu beneficiarul sau reprezentantii legali ai acestuia, si va fi stipulata in contractul de sponsorizare;
14. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul acestuia, este de acord ca, in cazul in care asociatia sustine financiar beneficiarul pentru a suporta cheltuielile pe care acesta le are in spital aferente bolii si pe o durata mai indelungata (transport, medicamente, hrana, etc), aceasta sustinere nu poate fi mai mare de 1 an de zile, iar termenul va fi stipulat in contractul de sponsorizare.
Asociatia va stabili de comun acord cu beneficiarul ce suma se va plati lunar, timp de un an de zile. Suma poate fi modificata pe parcursul colaborarii de comun acord intre asociatie si beneficiar, in functie de nevoile beneficiarului.
15. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal acestuia, este de acord ca orice suma in plus fata de nevoile beneficiarului, stransa in urma campaniei de strangere de fonduri organizate pentru beneficiar, sa fie redirectionata catre alti beneficiari, proiecte sau activitati de orice natura in care asociatia este implicata, campanii de mediatizare sau dezvoltarea prezentei platforme de donatii.
Sumele in plus reprezinta:
a. Sumele stranse peste suma stabilita conform cu contractul de sponsorizare incheiat intre beneficiar si / sau reprezentantii legali ai acestuia si asociatie, suma care va fi facuta publica pe www.sperantapentruromania.ro, aferenta cazului;
b. Sumele stabilite pentru plata campaniilor de promovare pe Facebook conform cu contractul de sponsorizare si ramase necheltuite;
16. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia, este de acord ca, beneficiarul nu poate pretinde sumele care sunt stranse in plus fata de nevoile sale stabilite initial conform cu contractul de sponsorizare incheiat intre asociatia si beneficiar sau reprezentantul legal al acestuia. De asemenea, sunt de acord ca directionarea fondurilor stranse in plus pentru beneficiar sa fie redirectionate catre alte cazuri umanitare, proiecte sau activitati de orice natura in care este implicata asociatia, campanii de mediatizare sau dezvoltarea prezentei platforme de donatii, la hotararea asociatiei;
17. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia sunt de acord ca, asociatia sa nu ofere fonduri beneficiarului pentru care s-a strans o anumita suma de bani in urma unei campanii de strangere de fonduri, fara ca beneficiarul sa poata justifica modul in care aceste fonduri sunt cheltuite in interesul si scopul pentru care acestea s-au strans. In momentul plasarii unei donatii, prin acceptarea ,,Termeni si conditii’‘, donatorul transmite asociatiei incredere, raspundere si responsabilitatea folosirii donatiei in scopul stabilit;
18. In cazul in care se primesc din partea donatorilor direct bunuri prin asociatie, oferirea acestora catre beneficiari se va face pe baza unui proces verbal de predare primire;
19. In cazul in care beneficiarii primesc direct de la donatori bunuri, asociatia noastra nu este obligata si va nu face un proces verbal de predare primire;
20. In cazul in care un donator ofera bani direct unui beneficiar, asociatia noastra nu poate emite chitanta de donatie pentru suma oferita, nu este raspunzatoare de folosirea banilor de catre beneficiar si nu ofera un raport donatorului, raport personal sau public pe site-ul asociatiei. In acest caz, toata raspunderea privind modul de folosire a banilor donati ii revine direct donatorului si beneficiarului;
21. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia, sunt de acord ca, daca in urma campaniei de strangere de bunuri nu s-au strans toate bunurile necesare, atunci:
a. Daca problema beneficiarului pentru care s-a facut campania de strangere de bunuri poate fi rezolvata chiar si intr-o masura mai mica si cu bunurile partial donate, atunci aceste bunuri vor fi donate beneficiarului pe baza unui contract de donatie si a unui proces verbal de predare – primire;
b. Daca bunurile partial donate in urma campaniei de strangere de bunuri nu va rezolva in nici cea mai mica masura problema beneficiarului pentru care s-au strans bunurile, atunci acestea vor fi redirectionate catre alte cazuri aflate in atentia asociatiei;
c. Beneficiarul nu va putea avea pretentii asupra acestor bunuri, pentru ca prin donatia de bunuri facuta de catre donatori, acestia prin acceptarea acestor ,,Termeni si conditii” la plasarea donatiei au acceptat aceste conditii, si au plasat increderea, raspunderea si responsabilitatea gestionarii bunurilor donate in seama asociatiei.
22. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul acestuia sunt acord ca, daca in urma unei campanii de strangere de fonduri pentru un beneficiar, nu s-a strans toata suma necesara decat o parte din ea, mai mica sau mai mare, atunci:
a. Daca problemele acelui beneficiar pentru care s-au strans fondurile pot fi rezolvate si partial cu o suma mai mica, atunci beneficiarul va primi fondurile stranse partial in urma campaniei de strangere de fonduri;
b. Daca suma stransa in urma campaniei de strangere de fonduri este prea mica si problema beneficiarului nu poate fi rezolvata, atunci acea suma stransa va fi redirectionata catre un alt beneficiar care are sanse mai mari de reusita, sau caruia ii mai lipseste o suma mica pana la cea totala de care are nevoie, sau va fi directionate catre alte proiecte si activitati de orice natura in care este implicata asociatia.
c. Daca suma stransa in urma campaniei de strangere de fonduri este prea mica pentru rezolvarea problemei beneficiarului, acesta nu poate avea pretentii asupra acestei sume. In momentul plasarii donatiilor, donatorii au acceptat ,,Termeni si conditii” , si au fost de acord ca donatia sa fie redirectionata catre alti beneficiari, proiecte sau activitati ale asociatiei, plasand in felul acesta increderea, raspunderea si responsabilitatea asociatiei pentru gestionarea corespunzatoare a donatiilor.
23. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantii acestuia sunt de acord ca, daca in timpul campaniei de strangere de fonduri, sau dupa incheierea campaniei in perioada in care sponsorul / asociatia inca are de oferit fonduri beneficiarului, daca in acest timp in cel mai nefericit caz benefiarul moare, atunci:
a. Daca pana la momentul decesului, beneficiarul a beneficiat de tratament, interventii chirurgicale, medicamente, etc, pe care asociatia urma sa le plateasca pe baza de factura, acestea vor fi platite de catre asociatie;
b. Donatiile stranse ramase dupa plata sumelor conform cu pct. 22.a de mai sus, vor fi redirectionate catre alti beneficiari aflati in atentia asociatiei noastre, proiecte, sau orice fel de activitati in care este implicata asociatia;
c. Sumele donate in contul asociatiei dupa decesul beneficiarului, vor fi redirectionate catre alte cazuri umanitare, proiecte sau orice fel de activitati in care este implicata asociatia;
d. Parintii, copii, rudele apropiate, etc, nu pot avea pretentii asupra donatiilor stranse in timpul campaniei de strangere de fonduri pana la decesul beneficiarului. Donatorii, in momentul plasarii donatiei, au acceptat ,,Termeni si Conditii” prin care isi dau accordul ca in cazul in care beneficiarul moare in timpul campaniei de strangere de fonduri, donatia lui sa fie redirectionata catre alti beneficiari aflati in atentia asociatiei, catre proiecte sau orice fel de activitati in care este implicata asociatia. In felul acesta, donatorii plaseaza increderea, raspunderea si responsabilitatea gestionarii donatiilor in seama asociatiei;
e. Donatorul prin plasarea unei donatii pe platforma de donatii si beneficiarul sau reprezentatii legali ai acestuia, sunt de acord ca, orice donatie efectuata dupa data finalizarii campaniei de strangere de fonduri, sa fie distribuita catre un alt caz, proiect sau actiune in care este implicata asociatia;
f. Sponsorul / asociatia, poate hotara in functie de specificul fiecarui caz sa ofere suport financiar si dupa decesul beneficiarului, dar numai pentru cheltuielile si datoriile ramase neachitate pentru beneficiar, si NUMAI justificate pe baza de factura;
g. Donatorul prin plasarea unei donatii si beneficiarul sau reprezentatii legali ai acestuia, sunt de acord ca, in cazul decesului beneficiarului, asociatia nu va acoperi din donatii costurile de inmormantare, nici de repatriere in tara daca este cazul, sau alte cheltuieli / costuri care nu sunt justificate pe baza de factura. Donatiile ramase nefolosite vor fi redirectionate catre alte cazuri umanitare, proiecte si activitati caritabile de orice natura in care este implicata asociatia.
24. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia sunt de acord ca, orice folosire a donatiilor / bunurilor sa se faca de catre si sub supravegherea asociatiei, pe baza unor documente justificative. La finalul fiecarei actiuni, asociatia noastra va vizita cazul la domiciliu /spital, ( acolo unde se poate si este cazul), va evalua modul in care ajutorul nostru a adus schimbari in viata beneficiarului, va face un raport scris si va realiza materiale video, foto, interviuri cu beneficiarul, care in final vor fi postate pe site-ul asociatiei ca dovada a activitatii si a faptului ca acel caz / proiect / beneficiar a fost ajutat.
II. CATEGORIILE (VULNERABILE) PRINCIPALE DE PERSOANE PE CARE LE AJUTAM
25. Asociatia noastra se implica in actiuni de ajutor umanitar, social, educativ si de sanatate, pentru urmatoarele categorii de persoane vulnerabile:
– Copii si adulti bolnavi de cancer, leucemie sau alte boli grave;
– Persoane cu dizabilitati;
– Copiii strazii;
– Batranii strazii;
– Familii sarace cu multi copii;
– Batrani singuri, neputinciosi si saraci;
– Copiii orfani;
– Mame vaduve;
– Mame singure cu copii, fara posibilitati de intretinere;
– Bunici care isi cresc singuri nepotii, fara posibilitati materiale;
– Familii sarace cu nevoi speciale de ajutor;
– Adaposturi pentru batranii strazii;
– Camine de batrani;
– Orfelinate;
– Copii si tineri cu note bune la scoala sau abilitati speciale care au nevoie de sustinere pentru dezvoltare sau participare la competitii, olimpiade, etc;
– Persoane / familii sarace, care locuiesc in zone defavorizate si care pot dovedi ca au capacitatea de a dezvolta o activitate sau un mic business care in final sa ii ajute sa obtina un venit pentru a iesi din saracie;
III. PE CINE NU AJUTAM…
26. Asociatia noastra umanitara NU ajuta si nu desfasoara campanii de strangere de fonduri si donatii pentru urmatoarele categorii de persoane:
– nu ajutam persoane sau familii care au posibilitate sa munceasca dar nu doresc sa munceasca;
– nu ajutam persoane sau familii carora li s-au oferit posibilitatea de a munci dar au refuzat sa munceasca in mod nejustificat;
– nu ajutam persoane care si-au lasat locul de munca din motive nejustificate si acum cer ajutor;
– nu ajutam persoane care au venituri suficient de mari incat sa le acopere strictul necesar;
– nu ajutam tineri care au capacitatea si puterea de a munci dar nu doresc sa faca lucrul acesta sau nu se straduiesc sa isi caute un loc de munca;
– nu ajutam persoane dependente de alcool sau droguri;
– nu acordam ajutor tinerilor care au abandonat scoala din motive nejustificate si care acum cer ajutor;
– nu ajutam persoane care se dovedesc ca nu au stiut si nu stiu sa isi administreze bine si responsabil resursele financiare;
IV. NU OFERIM AJUTOR PENTRU…
27. Asociatia noastra NU ajuta si NU desfasoara campanii de strangere de fonduri sau donatii pentru urmatoarele probleme sau nevoi:
– Plata chiriei la locuinta;
– Plata utilitatilor restante;
– Plata ratelor la banca;
– Plata pentru procesul de divort;
– Nu cumparam case / apartamente (decat in cazuri cu totul exceptionale);
– Nu cumparam masini pentru uz personal;
– Nu platim deplasari in strainatate pentru gasirea unui loc de munca;
– Nu cumparam terenuri extravilane sau intravilane;
– Nu platim costuri de notariat pentru diferite cauze;
– Nu platim ,,atentii” pentru doctori in spitale;
– Nu platim amenzi;
– Nu platim datorii la camatari;
– Nu imprumutam bani indiferent de motive;
– Plata avocatilor pentru rezolvarea unor probleme de orice natura;
V. MODALITATI DE DONATIE
28. Punem la dispozitie toate modalitatile de donatie, de la cele clasice pana la cele mai moderne, rapide, usoare, securizate si transparente. Mai jos sunt prezentate pe scurt aceste modalitati de donatie.
Doneaza cu cardul
a. Donatia prin card este foarte simpla si foarte rapida. Alegi modalitatea de donatie prin card si vei fi redirectionat catre o pagina securizata. Donatia prin card este facilitata si securizata de Euplatesc.ro. Donatia o poti face de oriunde ai fi avand un computer sau telefon cu conexiune la internet si cardul personal.
Daca donatia iti este respinsa, sunt doua motive:
a.1 ai are o restrictie pentru a face plati, trebuie doar sa suni la banca sa iti ridice restrictia;
a.2 nu ai activat codul 3D Secure, in acest caz trebuie sa suni la banca pentru a-ti activa codul 3D Secure;
a.3 folosesti un card care nu este acceptati de procesatorul nostru de plati online.
b. Odata donatia facuta cu cardul vei primi 2 emailuri de confirmare a donatiei. Instantaneu, donatia ta (suma, numele si data donatiei) vor fi afisate in lista de donatori ai beneficiarului pentru care ai donat (cu exceptia cazului in care ai ales sa ramai anonim, sau ai facut o donatie fara sa selectezi un beneficiar anume);
c. Donatia cu cardul se face pentru un caz anume /concret / specific, doar daca donatorul acceseaza butonul ,,Doneaza” de culoare rosu cu albastru, aferent fiecarui caz in parte, selectand sub optiunea ,,Donez prin card”;
d. Daca dupa plasarea donatiei cu cardul, donatorul nu isi regaseste numele si suma donata in ,,lista de donatori” pentru cazul pentru care a donat sau ,,crede”ca a donat, pot fi aceste motive:
d.1 donatorul a avut in minte sa doneze pentru un caz, dar a accesat butonul ,,Doneaza acum” de culoare rosie din drepta sus a site-ului www.sperantapentruromania.ro, sub-optiunea ,,Donez prin card”. In acest caz, donatia s-a inregistrat fara o destinatie spre un caz concret. In acest caz, donatia dvs se afiseaza in lista generala de donatori, vezi aici: https://www.sperantapentruromania.ro/donatori-persoane-fizice/ Pentru a o directiona catre cazul dorit/avut in vedere, donatorul trebuie sa ne contacteze si sa ne comunice destinatia donatiei;
d.2 donatorul a bifat in momentul plasarii donatiei ,,Vreau sa raman anonim”. In acest caz in ,,lista de donatori” de pe pagina cazului pentru care s-a donat, cat si in ,,lista de donatori persoane fizice” donatia va apare anonima, in loc de nume va apare ,,Donator anonim”, suma donata si data donatiei;
d.3 este o problema tehnica de la platforma www.sperantapentruromania.ro sau de la procesatorul de plati online. Donatorul are obligatia sa ne contacteze in cel mai scurt timp, sa ne comunice problema, iar asociatia se obliga sa rezolve si sa comunice donatorului sursa problemei, rezolvarea ei si postarea pe site a donatiei conform cu donatia initiala;
e. Donatiile facute cu cardul de pe butonul ,,Doneaza acum” de culoare rosie, din dreapta sus a site-ului www.sperantapentruromania.ro, sub-optiunea ,,Donez prin card” sunt considerate donatii generale, care nu au specificate o destinatie, acestea se vor redirectiona la alti beneficiari, proiecte sau orice fel de activitati in care este implicata asociatia, la alegerea noastra in functie de nevoi, conform cu ,,Termenii si Conditii” ale acestui site.
Aceste donatii se vor procesa si directiona dupa cum urmeaza:
e.1 daca donatorul nu ne contacteaza ulterior plasarii donatiei pentru a ne comunica o destinatie concreta a donatiei, aceasta va fi redirectionata la hotarea asociatiei, conform cu ,,Termeni si Conditii” a acestui site;
e.2 daca donatorul ne contacteaza ulterior plasarii donatiei si ne comunica o destinatie concreta a donatiei, aceasta va fi redirectionata conform cu dorinta donatorului.
f. Donatiile efectuate cu cardul in lei, dolari, lire sau alte monezi, se vor afisa pe site in Euro, la cursul valutar stabilit de asociatie in conformitate cu cursul valutar de pe piata valutara;
g. Donatia optionala facuta pentru sustinerea platformei, nu se va afisa si nu se va aduna pe pagina cazului in ,,lista de donatori”, odata cu suma donata pentru un beneficiar anume.
Doneaza prin PayPal
Pentru a face o donatie prin PayPal trebuie sa ai un cont de PayPal. Donatia se poate face de oriunde daca ai un computer sau telefon conectat la internet.
Fondurile ajung la noi imediat, instantaneu. Numele tau si suma donata vor fi instantaneu afisate in lista de donatori ai beneficiarului pentru care ai donat (cu exceptia daca ai selectat ca doresti sa ramai anonim, sau ai facut o donatie fara sa specifici un beneficiar anume).
Donatiile plasate prin PayPal se procesa dupa cum urmeaza:
a. Odata donatia facuta prin PayPal vei primi un email de confirmare si multumire pentru donatie. Instantaneu, donatia ta (suma, numele si data donatiei) vor fi afisate in lista de donatori ai beneficiarului pentru care ai donat (cu exceptia cazului in care ai ales sa ramai anonim, sau ai facut o donatie fara sa selectezi un beneficiar anume);
b. Donatia prin PayPal se face pentru un caz anume /concret / specific, doar daca donatorul acceseaza butonul ,,Doneaza” de culoare rosu cu albastru, si selecteaza optiunea ,,Donez prin PayPal”, aferent fiecarui caz in parte;
c. Daca dupa plasarea donatiei prin PayPal, donatorul nu isi regaseste numele si suma donata in ,,lista de donatori” pentru cazul pentru care a donat sau ,,crede”ca a donat, pot fi aceste motive:
c.1 donatorul a avut in minte sa doneze pentru un caz, dar a accesat butonul ,,Doneaza acum” de culoare rosie din drepta sus a site-ului www.sperantapentruromania.ro si a selectat ,,Donez prin PayPal. In acest caz, donatia s-a inregistrat fara o destinatie spre un caz concret. Pentru a o directiona catre cazul dorit/avut in vedere, donatorul trebuie sa ne contacteze si sa ne comunice destinatia donatiei;
c.2 donatorul a bifat in momentul plasarii donatiei ,,Vreau sa raman anonim”. In acest caz in ,,lista de donatori” de pe pagina cazului pentru care s-a donat, cat si in ,,lista de donatori persoane fizice” donatia va apare anonima, in loc de nume va apare ,,Donator anonim”, suma donata si data donatiei;
c.3 este o problema tehnica de la platforma www.sperantapentruromania.ro sau de la procesatorul de plati. Donatorul are obligatia sa ne contacteze in cel mai scurt timp, sa ne comunice problema, iar asociatia se obliga sa rezolve si sa comunice donatorului sursa problemei, rezolvarea ei si postarea pe site a donatiei conform cu donatia initiala;
d. Donatiile facute prin PayPal de pe butonul ,,Doneaza acum” de culoare rosie si sub optiunea ,,Donez prin PayPal”, din dreapta sus a site-ului www.sperantapentruromania.ro, sunt considerate donatii generale, care nu au specificate o destinatie, acestea se vor redirectiona la alti beneficiari, sau orice fel de activitati in care este implicata asociatia, la alegerea noastra in functie de nevoi, conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site.
Aceste donatii se vor procesa si directiona dupa cum urmeaza:
d.1 daca donatorul nu ne contacteaza ulterior plasarii donatiei pentru a ne comunica o destinatie concreta a donatiei, aceasta va fi redirectionata la hotarea asociatiei, catre un caz umanitar, proiect, sau orice fel de activitate in care este implicata asociatia, conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site;
d.2 daca donatorul ne contacteaza ulterior plasarii donatiei si ne comunica o destinatie concreta a donatiei, aceasta va fi redirectionata conform cu dorinta donatorului.
e. Donatiile efectuate prin PayPal in lei, dolari, lire sau alte monezi, se vor afisa pe site in Euro, la cursul valutar stabilit de asociatie in conformitate cu cursul valutar de pe piata valutara.
f. Donatia optionala facuta prin PayPal pentru sustinerea platformei, nu se va afisa si nu se va aduna pe pagina cazului in ,,lista de donatori”, odata cu suma donata pentru un beneficiar anume,
Doneaza prin Transfer Bancar
Donatiile prin transfer bancar se pot face in doua moduri:
a. Transfer bancar online (OP)
Pentru acest lucru trebuie sa beneficiezi de serviciul de Online Banking al bancii tale si sa dispui de un token. Te vei conecta online in contul tau bancar si vei face un transfer bancar online obisnuit, introducand unul din conturile asociatiei noastre in care doresti sa faci donatia, in functie de valuta pe care o alegi.
Donatia va ajunge la noi a doua zi daca este facuta dintr-un cont din Romania, sau va ajunge in 2-3 zile daca este facuta dintr-un cont dintr-o alta tara.
Pe baza extraselor de cont, un operator din cadrul asociatiei va introduce si va actualiza donatia ta in in ,,lista de donatori” la beneficiarul mentionat de catre tine. Astfel, numele tau si suma donata va aparea in ,,lista de donatori” ai cazului mentionat de tine (cu exceptia faptului ca nu ai mentionat nici un caz). Astfel, veti putea urmari donatia ta pe site-ul nostru la lista de donatori in 3-5 zile lucratoare daca donatia a fost facuta din Romania, sau in 3-7 zile lucratoare daca donatia a fost facuta din strainatate.
Donatiile care nu au specificate o destinatie, se vor redirectiona catre un caz, proiect, sau orice activitate in care este implicata asociatia.
b. Transfer bancar la ghiseul de la banca
b.1. Un operator va procesa extrasele de cont de la fiecare fiecare banca unde avem dechise conturi bancare pentru a primi donatii;
b.2. Donatiile efectuate din Romania de la banci diferite fata de bancile cu care asociatia noastra lucreaza, vor intra in contul nostru in maxim 2 zi lucratoare de la momentul efectuarii donatiei de catre donator;
Astfel, actualizarea donatilor de catre operatorul nostru se va face in maxim 3-5 zile lucratoare de la momentul in care acestea au intrat in contul nostru, in functie de numarul de donatii pe care trebuie sa il procesam zilnic;
Donatiile plasate din strainatate se vor actualiza in maxim 3-7 zile lucratoare de la momentul in care acestea au intrat in contul nostru.
b.3 Donatiile care au specificate o destinatie de catre donator, se vor actualiza pe pagina cazului pentru care s-a specificat donatia si va include: numele donatorului, suma donata si data donatiei;
b.4 Sumele donate in lei se vor afisa in lista de donatori si se vor aduna la suma cazului exprimate in Euro, la cursul stabilit de catre asociatie, in conformitate cu cursul valutar de pe piata la momentul efectuarii donatiei;
b.5 Sumele donate prin transfer bancar care nu au specificate o destinatie de catre donator, asociatia le va posta pe site-ul www.sperantapentruromania.ro, ca donatii generale, adica fara destinatie;
b.6 Prin efectuarea unei donatii prin transfer bancar fara a se specifica o destinatie a donatiei, se considera ca donatorul a inteles si este de acord cu acest mod de procesare si lucru, dupa cum urmeaza:
b.6.1 Asociatia poate intarzia pana la 15 zile lucratoare actualizarea donatiei pe site, in speranta ca donatorul ne va contacta pentru a specifica o destinatie sumei donate;
b.6.2 Daca donatorul ne va contacta si ne va comunica o destinatie precisa donatiei, asociatia va actualiza si afisa donatia conform cu dorinta donatorului;
b.6.3 Dupa cele maxim 15 zile, asociatia va afisa donatia pe site in lista generala de donatori persoane fizice, fara o destinatie anume. Acest lucru inseamna ca pe site vor apare urmatoarele informatii despre donator: numele, suma donata si data donatiei. Daca donatorul a specificat ca doreste sa ramana anonim, numele nu se va face public, in locul numelui donatorului se va afisa denumirea: ,,Donator anonim”’
b.6.4 Odata cu plasarea unei donatii fara destinatie in unul din conturile noastre bancare, donatorul este de acord, conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, ca asociatia sa decida sa directioneze donatia catre unul din cazurile umanitare aflate in curs pe site-ului nostru, sau catre una din activitatile, actiunile, proiectele sau cheltuielile pe care le are asociatia noastra umanitara, cu exceptia ca donatorul sa nu ne contacteze ulterior pentru a redirectiona donatia catre un caz concret;
b.6.5 Daca donatorul a optat sa ramana anonim si doreste sa isi verifice donatia asa cum apare pe site, o va putea face doar daca ne va contacta, pentru ca pe site nu se va face public numele acestuia, si pentru ca pot fi si alti donatori anonimi in aceiasi zi sau perioada cu aceiasi suma, toti avand denumirea generica de ,,Donator anonim”;
b.6.7 La plasarea unui donatii in unul din conturile noastre bancare de lei, se considera ca donatorul este de accord cu ,,Termeni si Conditii”ale acestui site, ca asociatia sa poata retine la actualizarea donatiei pe site, comisionul bancar pe care banca il percepe aferent donatiei.
Doneaza prin SMS la 8829
Aceasta posibilitatea de donatie este cea mai simpla si cea mai la indemana pentru fiecare dintre noi. Din pacate insa, companiile de telefonie mobila nu ofera aceasta facilitate pentru orice caz, rezumandu-se in general la cazurile de copii / adulti grav bolnavi care necesita tratamente costisitoare care nu se pot face la un spital de stat din Romania si care nu sunt decontate de catre statul roman prin CAS.
Asociatia noastra va oferi posibilitatea de donatie prin SMS doar pentru acele cazuri care se incadreaza in cerintele operatorilor de telefonie mobila care ofera aceasta facilitate de donatii prin SMS. Un astfel de caz va fi semnalat pe site cu un banner special.
Directioneaza 2% din impozitul pe venit
Daca esti salariat ai posibilitatea de a redirectiona 2% din impozitul tau pe venit pentru ajutorarea copiilor bolnavi de cancer, leucemie sau alte boli grave aflati in atentia asociatiei noastre umanitare.
Aceasta redirectionare a 2% din impozitul tau pe venit nu te costa nimic, oricum acesti bani ii dai la stat.
Toate informatiile despre aceasta prevedere legala le gasesti AICI
Toate fondurile primite prin directionarea a 2% din impozitul pe venit, se vor directiona catre cazuri, proiecte sau actiuni caritabile in care este implicata asociatia, la hotararea asociatiei.
Directioneaza 20% din impozitul pe profit al firmei tale
Poti dona pentru copii bolnavi de cancer, leucemie sau alte boli grave, directionand 20% din impozitul pe profit al firmei tale. Nu te costa nimic, acesti bani oricum ii dai la stat, este impozitul pe care firma ta il datoreaza statului. Donatia se va face pe baza unui contract de sponsorizare intre asociatia noastra umanitara si firma ta.
Toate detaliile despre redirectionarea a 20% din impozitul pe profit al firmei tale le gasesti AICI
VI. DONATII IN CONTURILE ASOCIATIEI UMANITARE
29. Suntem constienti ca unii donatori prefera sa doneze direct beneficiarului, alti donatori au incredere in ONG-uri, ca acestea vor gestiona in mod corect, responsabil si transparent donatiile primite.
In acest sens, incurajam donatorii sa doneze pentru beneficiarii nostri folosind modalitatile si procedurile de donatie securizate si transparente pe care asociatia noastra le ofera si le pune la dispozitie.
De ce sa donati prin modalitatile de donatie oferite de noi:
– fondurile donate sunt contabilizate;
– garantam buna lor gestionare si folosire;
– garantam transparenta 100% in folosirea si gestionarea lor. Toate detaliile necesare le gasiti in acesti ,,Termeni si Conditii”;
– surplusurile de donatii pentru un beneficiar sunt redirectionate catre alti beneficiari, proiecte sau activitati de orice natura in care asociatia noastra este implicata, campanii de mediatizare sau dezvoltarea prezentei platforme de donatii, limitand riscul donatiilor multiple;
– donatiile sunt actualizate LIVE pe platforma noastra de donatii, cu numele fiecarui donator cat si suma donata (cu exceptia celor care aleg sa ramana anonimi);
– 24/7 atat donatorul cat si beneficiarul poate urmari evolutia donatiilor pe tot parcursul campaniei;
– Donatiile realizate online prin Card si PayPal se afiseaza instantaneu / LIVE pe site, cu numele, suma donata si data donatiei (numele nu se afiseaza daca donatorul a ales sa ramana anonim);
– Suma donata de catre un donator, se aduna LIVE la suma generala a cazului, cat si la suma generala a tuturor cazurilor de pe pagina principala de la sectiunea ,,Statistici”;
– Donatiile realizate de catre firme prin contracte de sponsorizare vor fi facute publice imediat dupa ce suma donata a intrat in contul asociatiei noastre. Numele firmei, logo-ul si suma donata se vor afisa in lista de donatori a beneficiarului cat si in lista generala de donatori persoane juridice;
– Firmele isi pot deduce sumele donate din impozitul pe profit, oferindu-le posibilitatea ca donatia sa se faca prin contract de sponsorizare;
– Donatiile realizate prin transfer bancar din Romania vor fi afisate pe site in termen de maxim 3-7 zile lucratoare pe baza procesarii extraselor de cont bancar. Numele donatorilor si sumele donate vor fi afisate pe pagina beneficiarului si in lista generala de donatori persoane fizice (cu exceptia celor care au ales sa ramana anonimi sau nu au specificat numele unui beneficiar);
– Donatiile realizate prin transfer bancar din strainatate vor fi afisate pe site in termen de maxim 3-7 zile lucratoare, pe baza procesarii extraselor de cont. Numele donatorilor si sumele donate vor fi afisate pe pagina beneficiarului si in lista generala de donatori persoane fizice (cu exceptia celor care au ales sa ramana anonimi sau nu au specificat numele unui beneficiar);
– La finalul campaniei de strangere de donatii pentru un beneficiar, oferim rapoarte financiare, scrise si video. Realizam interviuri si prezentari video in care cei care au fost ajutati vor marturisi si vor prezenta modul in care au fost ajutati de catre noi, astfel incat, cei care au donat sa poata vedea modul in care donatia lor a fost folosita. De asemenea, modul in care a fost ajutat un beneficiar poate fi verificat la fata locului.
VII. DONATII DIRECT LA BENEFICIAR
30. Donatorii pot alege sa ofere donatii in mod direct beneficiarului fara interventia sau intermedierea asociatiei noastre.
In aceasta situatie asociatia noastra:
– va pune la dispozitie datele de contact ale beneficiarului;
– donatia facuta direct beneficiarului se face pe propria raspundere a donatorului;
– asociatia nu este raspunzatoare de modul in care este folosita donatia oferita direct beneficiarului;
– asociatia nu este obligata sa urmareasca modul de folosire a donatiei de catre beneficiar;
– asociatia nu este obligata sa publice donatia oferita direct beneficiarului, dar la cererea donatorului poate face acest lucru;
– asociatia nu ofera nici un fel de raport scris sau video privind modul de folosire a donatiei oferite direct beneficiarului;
– asociatia este exonerata de orice raspundere privind modul in care este folosita donatia de catre beneficiar.
VIII. APARTENENTA ASOCIATIEI
31. Asociatia umanitara ,,Misiunea Speranta pentru Romania”:
– nu este afiliata nici unui partid politic;
– nu este afiliata si nu apartine nici unui cult religios.
– nu face discriminari de: rasa, etnie, nationalitate, religie, orientare sexuala, etc.
XIX. DONATII PENTRU SUSTINEREA PLATFORMEI SI CHELTUIELILOR ADMINISTRATIVE
32. Prezenta platforma de donatii cat si intreaga noastra activitate administrativa are nevoie de sustinerea dvs pentru buna functionare.
Sustinerea activitatii si a cheltuielor administrative aferente se face prin:
a. La fiecare donatie in parte efectuata online cu cardul sau prin PayPal, donatorul poate opta sa sustina prezenta platforma de donatie. Aceste fonduri vor fi strict directionate catre costurile aferente dezvoltarii si automatizarii acestei platforme de donatie, pentru a fi capabili sa oferim in acest sens servicii cat mai bune si transparente. De asemenea, aceste costuri includ si plata lunara a serverului;
b. La plasarea unei donatii pe site prin card, PayPal, sau prin transfer bancar, fara ca donatorul sa specifice o destinatie anume donatiei sale, si fara ca acesta sa revina ulterior telefonic sau printr-un email pentru a da o destinatie donatiei sale, acesta este implicit de acord conform ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, ca asociatia sa poata folosi intreaga donatie sau o parte din ea pentru acoperirea cheltuielilor administrative, sau de orice natura, pe care le are asociatia;
c. La plasarea oricarei unei donatii prin card, PayPal sau transfer bancar, donatorul este de acord ca asociatia sa isi poata retine 5% din suma donata pentru acoperirea costurilor si cheltuielor aferente bunei desfasurari a activitatii pe care o desfasoara.
X. AFISAREA DONATIILOR
33. Afisarea donatiilor pe aceasta platforma de strangere de donatii se face in EURO.
Prin orice modalitate se va face donatia si in orice valuta, in final, donatiile pe site se va afisa in EURO. Cursul Euro fata de orice valuta, se face de catre asociatie, in conformitate cu cursul valutar al pietei.
XI. COMISIOANELE BANCARE
34. Fiecare procesator de plati sau entitate bancara cu care lucram percepe comisioane pentru procesarea donatiilor sau a transferurilor bancare.
In acest sens, donatorul, beneficiarul si / sau reprezentantul legal al acestuia sunt de acord cu urmatoarele:
a. Comisioanele bancare vor fi specificate in contractul de sponsorizare incheiat intre asociatie si beneficiar, aferent fiecarei banci si procesator de plati online;
b. Comisioanele bancare aferente fiecarei donatii (acolo unde este cazul) pe care banca sau procesatorii de plati le vor retine din conturile asociatiei, vor fi suportate direct de catre beneficiar din sumele donate, sau din fondurile in plus care se vor strange peste suma necesara campaniei;
c. Asociatia va actualiza sumele donate prin transfer bancar in lei, fara comisioanele bancare aferente.
d. Beneficiarul va suporta comisioanele bancare de transfer ale donatiilor din contul asociatiei in contul beneficiarului, al spitalului sau catre terte institutii medicale, etc;
e. In cazul in care trebuie platita pentru beneficiar o factura in valuta, iar in contul asociatiei nu exista suma necesara in valuta, aceasta va cumpara valuta, iar beneficiarul va suporta costul conversiei valutare;
XII. COSTURILE DE PROMOVARE
35. Orice campanie de promovare / mediatizare pentru strangerea de fonduri pentru un beneficiar, are costuri care trebuiesc acoperite.
Campaniile de promovare / mediatizare le vom realiza in mod special pe Facebook. Aceste campanii se platesc de catre asociatia noastra pentru o cat mai mare distribuire la nivel national, atat a postarilor pe Facebook cat si a materialelor video, pentru a creste in felul acesta numarul de potentiali donatori pentru fiecare caz.
a. Detalii generale despre campaniile platite pe Facebook:
Aceste campanii de promovare si mediatizare prin distribuire de postari si materiale video pe Facebook se platesc in functie de:
– bugetul pe care noi il alocam pe zi / pe saptamana / pe luna sau pe campanie. Cu cat bugetul investit este mai mare cu atat numarul de donatori poate creste;
– numarul de persoane care vad postarea cazului (pe Facebook se plateste dupa numarul de vizualizari a unei postari sau de interactiuni);
– durata campaniei (cu cat durata campaniei este mai mare, cu atat costurile de promovare cresc);
– suma care trebuie stransa din donatii (cu cat suma este mai mare este nevoie de mai mult timp pentru campanie si de mai multi donatori, si in felul acesta cresc costurile);
– toate costurile pentru campaniile pe Facebook care se stabilesc pentru un caz sunt estimative, nu se poate sti dinainte care vor fi costurile finale, cat se va cheltui pana la final pentru strangerea unei sume. In final totul depinde de reactia donatorilor fata de cazul pentru care se strang fondurile.
Pot fi cazuri pentru care se cheltuie foarte putin fata de suma estimata, sau poate se cheltuie toata suma integral, sau poate se depaseste bugetul alocat.
b. Cum se stabileste si cum se aplica bugetul unei campanii de promovare pe Facebook, in vederea strangerii de fonduri pentru un caz umanitar / actiune sau proiect
– se stabileste in functie de suma care trebuie stransa;
– se stabileste in functie de durata campaniei de promovare;
– toate costurile aferente unei campanii sunt estimative si nu pot fi preconizate cu exactitate din timp;
– suma estimata pentru costurile de campanie pe Facebook se va regasi in suma finala de campanie, afisata pe site pentru fiecare caz in parte;
– suma estimata pentru costurile de campanie pe Facebook este discutata si explicata in prealabil de catre un reprezentant al asociatiei, beneficiarului sau reprezentatilor legali ai acestuia;
– suma estimata pentru costurile de campanie pe Facebook este stipulata in contractul de sponsorizare incheiat intre asociatie si beneficiar;
– daca estimarea costurilor a fost prea mare si raman sume necheltuite, acestea vor fi redirectionate catre alte cazuri aflate in curs, proiecte si activitati in care este implicata asociatia noastra;
– daca bugetul alocat unei campanii de promovare pe Facebook este depasit, asociatia va opri campania, va instinta beneficiarul sau reprezentatii legali ai acestuia, si impreuna vor stabili daca vor incheia complet campania, sau vor suplimenta bugetul;
– alocarea unui buget pentru campanii de mediatizare pe Facebook nu garanteaza succesul strangerii de fonduri, acesta depinde de reactia celor care vad postarea / materialul video/ anuntul, si in final doneaza.
c. Acordul donatorilor si beneficiarului si / sau a reprezentatilor legali ai acestuia privind costurile de campanie
In vederea celor de mai sus, donatorul, beneficiarului si / sau reprezentatii legali ai acestuia sunt de acord ca:
c.1. Donatorul la efectuarea unei donatii pe aceasta platforma de donatii, conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, este de acord cu alocarea a 15% din suma donata pentru un caz / proiect / activitate pentru a fi folosita de catre asociatie pentru plata campaniilor de mediatizare pe Facebook, 5% din donatie sa fie folosita pentru costurile administrative ale asociatiei, iar 5% pentru plata comisioanelor bancare aferente donatiei efectuate, a procesatorilor de plati online si a transferurilor bancare intre asociatie si beneficiar. Donatorul a luat la cunostinta ca sumele alocate pentru publicitate platita pe Facebook, costurile administrative si costul comisioanelor bancare se regasesc in suma totala afisata pentru campanie pe platforma de donatii, reprezentand suma totala a campaniei. De asemenea, donatorul prin plasarea unei donatii pe aceasta platforma de donatii sau prin transfer bancar, a luat la cunostinta si este de acord, ca in unele cazuri exceptionale, procentul de 15% pentru plata campaniei de promovare pe Facebook poate fi mai mare, in functie de specificul cazului si dupa analiza lui de specialistii nostri in marketing.
c.2. Donatorul la efectuarea unei donatii pe aceasta platforma de donatii, conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, este de acord ca asociatia de comun acord cu beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia, sa mareasca procentul directionat catre campaniile platite pe Facebook, daca suma alocata initial nu este suficienta si nu s-a reusit strangerea fondurilor necesare pentru beneficiar. Marirea sumei pentru cheltuielile de campanie se va face printr-o anexa a contractului de sponsorizare incheiat intre beneficiar si asociatie. Aceasta marire a cheltuielilor de mediatizare se va aplica pe platforma de donatii prin marirea sumei care trebuie stransa aferenta campaniei, si care va fi afisata public pe platforma de donatii;
c.3 Beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia, conform cu contractul de sponsorizare incheiat cu asociatia si conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, sunt de acord ca sumei cerute asociatiei drept ajutor, sa ii fie adunata si un procent de 15% care reprezinta cheltuieli de mediatizare pe Facebook, 5% costuri de administrare a campaniei, si 5% costuri cu comisioanele bancare si procesatorii de plati online, pe care asociatia este obligata sa le plateasca. Suma totala a campaniei va reprezenta toate aceste sume adunate. Procentul de 15% poate fi in unele cazuri mai mare, in functie de specificul cazului si in urma analizei lui de catre specialistii nostri in marketing online;
c.4 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, declara ca au inteles si sunt de acord ca, costurile de campanie sunt estimative, nu pot fi preconizate cu exactitate, si difera de la caz la caz, in functie de specificul fiecaruia, in functie de: durata campaniei, suma care trebuie stransa, reactia donatorilor, etc;
c.5 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, declara ca au inteles si sunt de acord ca, indiferent de sumele investite in campanie, donatiile depind doar de reactia oamenilor, a donatorilor, adica acelor care vad postarea promovata, o citesc, intra pe site-ul nostru, analizeaza informatia (text scris, marturie parinti, materiale video, etc) si in final decid sa plaseze o donatie online cu cardul, prin PayPal sau prin transfer bancar;
c.6 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea contractului de sponsorizare cu asociatia, declara pe propia raspundere ca au citit ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, ca s-a informat si cunosc care sunt costurile de campanie si mediatizare pe Facebook;
c.7 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, declara pe propia raspundere ca au inteles si sunt de acord ca in cazul in care suma alocata pentru campaniile de strangere de fonduri pe Facebook nu este cheltuita integral, suma ramasa necheltuita sa fie redirectionata catre alte cazuri aflate in curs pe platforma, activitati sau proiecte in care este implicata asociatia;
c.8 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, sunt de acord ca in cazul in care costurile aferente campaniei de mediatizare pe Facebook depasesc bugetul alocat initial, asociatia poate opri unilateral campania de strangere de fonduri, oferind beneficiarului suma strasa, retinand costurile aferente campaniei de mediatizare care sunt platite catre Facebook, costurile de administrare a campaniei si costul comisioanelor bancare. Asociatia va face lucrul acesta daca considera ca o alocare in plus de buget pentru mediatizare nu are sanse reale sa stranga suma necesara de care beneficiarul are nevoie;
c.9 O alocare de costuri in plus pentru campaniile platite pe Facebook, fata de procentul de 15% stabilit initial, vor fi retinute la final de catre asociatie din fondurile care ii revin beneficiarului, pentru a acoperi costurile generate suplimentar, sau va mari suma totala a campaniei afisata pe platforma de donatii;
c.10 Dovada platii costurilor aferente campaniei de mediatizare platite pe Facebook a unui caz umanitar, se face pe baza facturilor emise de catre Facebook pe numele asociatiei;
c.11 La demararea unei campanii de strangere de fonduri prin mediatizare platita pe Facebook, prin semnarea contractului de sponsorizare, beneficiarul, si /sau reprezentatii legali ai acestuia, au inteles si sunt de acord ca asociatia nu ofera garantii si nu poate garanta succesul strangerii de fonduri doar prin stabilirea si alocarea unei sume pentru campaniile platite pe Facebook, ci succesul campaniei depinde strict de raspunsul celor care vad / urmaresc postarea si campania si in final se hotarasc sa doneze.
XIII ,,ANATOMIA” UNEI DONATII
36. Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, sunt de acord ca o donatie, indiferent de suma, este formata si directionata dupa cum urmeaza:
5% comisioane bancare si de procesare a platilor (comisioane bancare, comision la PayPal, comision la platile online cu cardul);
5% costuri administrative. Aceste fonduri ne vor ajuta sa ne intretinem si sa ne desfasuram activitatea in conditii optime, acoperind cheltuielile aferente activitatii noastre;
15% sunt costuri de mediatizare pe Facebook. Activitatea de strangere de fonduri pentru un caz si atragerea de donatori este dependenta de aceste fonduri pe care le investim in promovare. Procentul poate fi mai mare in unele cazuri exceptionale, in functie de specificul cazului si in urma unei analize din partea specialistilor nostri in marketing online;
75% din suma donata este directionata direct catre beneficiar.
37. Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, este de acord ca dintr-o donatie efectuata: cu 5% sa fie acoperite comisioanele bancare aferente, 5% costurile adminstrative ale asociatiei, 15% costurile de mediatizare pe Facebook si 75% din suma donata este directionata direct beneficiarului. Atat donatorul cat si beneficiarul prin reprezentatii legali ai acestuia, sunt de acord ca in cazuri exceptionale, conform cu sectiunea XII, punctul 32, sub sectiunea c.5 din aceste ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, asociatia poate mari de comun acord cu beneficiarul procentul alocat pentru mediatizarea platita pe Facebook in vederea strangerii de fonduri.
XIV. OFERIREA DE INFORMATII FALSE
38. Beneficiarul si donatorul sunt de acord ca, daca asociatia a primit informatii false de orice natura din partea beneficiarului campania sa fie oprita imediat.
In acest context campania de strangere de fonduri va fi oprita:
a. daca asociatia umanitara constata ca beneficiarul a oferit informatii false de orice natura care au avut ca scop influentarea deciziei de alegere a cazului, campania de strangere de fonduri va fi oprita imediat;
b. asociatia va anunta beneficiarul despre intreruperea campaniei de strangere de fonduri si motivele care au condus la aceasta decizie;
c. fondurile stranse pana la momentul intreruperii campaniei de strangere de fonduri, vor fi redirectionate in totalitate catre alti beneficiari sau campanii de strangere de fonduri aflate in derulare, la hotararea asociatiei;
d. daca asociatia afla despre furnizarea informatiilor false de catre beneficiar dupa finalizarea campaniei de strangere de fonduri, si daca in acest timp asociatia detine inca in totalitate sau partial sumele stranse in urma campaniei de strangere de fonduri, aceste sume se vor redirectiona catre alti beneficiari sau campanii de strangere de fonduri aflate in desfasurare, proiecte sau activitati in care este implicata asociatia, la alegerea asociatiei.
XV. DONATII PRIN SMS LA 8829
Detalii generale
39. Numarul de SMS la care poate dona pentru un caz in cadrul asociatiei, este 8829;
40. O campanie de strangere de donatii prin SMS, poate dura minim 2 saptamani si maxim 1 luna;
41. Numarul este valabil in retelele Orange, Vodafone, Telekom Romania si Digi. Pe ascest numar se vor putea face donatii pentru cazurile umanitare in care este implicata asociatia noastra. Nu se percepe TVA pentru donatiile de pe abonament. In retelele Digi Mobil, Orange si Telekom Romania Mobile, pentru cartelele preplatite, TVA-ul a fost retinut la achizitionarea creditului. Pentru donatiile de pe cartele preplatite, in reteaua Vodafone utilizatorii nu platesc TVA.
Criterii de eligibilitate pentru cazurile umanitare care doresc alocarea unei campanii de donatii prin SMS:
Este eligibil pentru Donații prin SMS cazul umanitar care îndeplinește următoarele condiții:
– Face dovada bolii prin documente medicale justificative;
– Pune la dispoziția asociației documente de indentitate ale părinților și ale beneficiarului;
– Prezintă la cererea noastră un raport medical al unui medic specialist sau al unei comisii medicale de specialitate privind starea de sănătate a bolnavului, necesitatea intervenției chirurgicale sau a tratamentului și urgența acesteia;
– Prezintă dovada sumei de care este nevoie pentru tratament sau pentru intervenția chirurgicală printr-o factură proformă din partea spitalului unde va avea loc intervenția chirurgicală sau unde se va efectua tratamentul;
– Suma de bani solicitată nu depășește posibilitățile de strângere de fonduri ale organizației noastre – pentru a vă face o imagine orientativă despre sumele strânse în campaniile finalizate până în acest moment puteți accesa link-ul următor: https://www.sperantapentruromania.ro/campanii-finalizate/
– Solicită ajutorul nostru pentru alocarea unui număr de SMS cu cel puțin o lună de zile înainte;
– Prezintă reprezentantului asociației un text scris care să cuprindă evoluția bolii de la diagnosticare până în prezent precum și alte detalii despre beneficiar, în funcție de specificul cazului;
– Incheie un contract de mandat cu asociația noastră prin care este de acord cu termenii și condițiile colaborării.
Criterii de selectie a unui caz pentru alocarea unei campanii de donatii prin SMS
– vor beneficia de prioritate cazurile programate din timp;
– cazurile urgente, conform recomandărilor medicale;
– ordinea sosirii.
XVI DONATII DE FONDURI PENTRU CUMPARAREA DE BUNURI
42. Asociatia umanitara ,,Misiunea Speranta pentru Romania” organizeaza campanii de strangere de fonduri pentru cumpararea de bunuri pentru cazuri sociale: alimente, lemne de foc, rechizite scolare, etc.
In acest sens, donatorul care plaseaza o donatie pentru o astfel de campanie sau proiect, este de acord cu urmatoarele:
a. Cazurile sociale care vor primi ajutor material din partea asociatiei sunt cele selectate de catre asociatie;
b. Asociatia are dreptul sa primeasca, pe langa donatiile in bani, direct bunuri din partea donatorilor persoane fizice sau sponsorizari din partea persoanelor juridice, pe care le va oferi in mod direct cazurile sociale;
c. Asociatia isi rezerva dreptul sa modifice numarul persoanelor ajutate cu bunuri de orice fel, marind sau micsorind numarul acestora fata de numarul anuntat initial in campania de strangere de fonduri, in functie de: fondurile stranse, cheltuielile de mediatizare, cheltuielile de distribuire a bunurilor, capacitatea organizatorica de distribuire a bunurilor, sau din orice alt motiv;
d. Daca pe langa sumele stranse total sau partial intr-o campanie, asociatia va primi in mod direct bunuri in natura, aceasta isi rezerva dreptul de a nu mai cheltui fondurile stranse, distribuind cazurilor sociale doar bunurile primite. In acest sens, donatorul este de acord ca asociatia sa redirectioneze fondurile ramase catre un alt caz, proiect, sau orice alte activitate in care este implicata asociatia, indiferent de natura ei.
e. Daca in urma campaniei de mediatizare si strangere de fonduri, donatorii se vor deplasa personal la un caz social aflat in atentia noastra, ajutandu-l in mod direct cu bani sau bunuri, asociatia nu va mai acorda ajutor acelui caz. Fondurile ramase in plus vor fi redirectionate catre un alt caz, proiect sau activitate in care este implicata asociatia, indiferent de natura ei, campanii de mediatizare sau dezvoltarea prezentei platforme de donatii.
XVII. ACTIVITATI ECONOMICE IN CARE ESTE IMPLICATA ASOCIATIA
43. Asociatia noastra umanitara se implica si desfasoara activitati economice avand ca obiectiv major realizarea de profit din activitati economice, pentru a putea avea resurse financiare proprii prin care sa ajute cat mai multe cazuri sociale.
OBS. Dorinta noastra este sa ajutam cat mai multe cazuri sociale (familii sarace, copii orfani, mame vaduve, batrani singuri si neputinciosi, familii sarace, etc). Din pacate, am observat din experienta strangerii de fonduri, ca donatorii nu doneaza pentru astfel de cazuri decat intr-o masura foarte mica, preferand sa isi directioneze donatia catre cazurile copiilor grav bolnavi.
Investind pe termen lung in activitati economice generatoare de profit, asociatia va putea dispune de fonduri prin care sa ajute astfel de cazuri sociale, si de ce nu, avand ca scop final, scoaterea lor din saracie.
Aceasta practica este des folosita des de catre asociatiile umanitare din strainatate care le asigura intr-o masura mai mare sau mai mica independenta financiara.
Cum ne vom desfasura activitatile economice:
44. Activitatea economica in cadrul asociatiei se va desfasura in conditiile stabilite de art.48 din O.G nr.26/2000, si vor fi cu caracter accesoriu pentru realizarea scopului si obiectivelor asociatiei, adica ajutorarea cazurilor sociale;
45. Activitatea economica in cadrul asociatiei, se va supune tuturor legilor comerciale in vigoare, in mod special Codul Fiscal si Legea Contabilitatii;
46. Domeniul in care asociatia noastra umanitara va alege sa investeasca, se va face la hotararea conducerii asociatiei;
47. Fondurile necesasare acestor investitii provin din:
– procentul de 5% pe care asociatia il retine din fiecare donatie, pentru acoperirea costurilor administrative lunare. Aceste fonduri care vor ramane nefolosite, se vor investi in aceste activitati economice;
– directionarea donatiilor cu caracter general, care nu au o destinatie un caz anume. Donatorul prin aceste donatii generale, fara destinatie, lasa folosirea lor la alegere asociatiei;
– donatiile pe care asociatia le primeste de la persoane fizice sau juridice, pentru a fi folosite in scopul dezvoltarii activitatii economice.
48. Investitiile in activitatile economice sunt prevazute a fi facute pe termen mediu si lung, urmarind generarea de venituri si in final de profit regulat;
49. Pana la obtinerea unui profit sustenabil si regulat, pe care sa il folosim in ajutorarea cazurilor sociale, asociatia noastra umanitara:
a.) va urmari cresterea activitatii economice, prin investitii pe termen mediu si lung in marfuri, in ,,infrastructura” de vanzari, in productie, in marketing, in spatii pentru depozitare, birouri, spatii administrative, etc;
b.) va reinvesti profitul obtinut (pentru un anumit timp), pana cand activitatea economica se va desfasura de la sine fara probleme, urmand ca din acel moment, profitul obtinut sa fie folosit pentru ajutorarea a cat mai multor cazuri sociale aflate in atentia noastra;
c.) Momentul directionarii profitului net obtinut din activitati economice catre cazurile sociale, se va face doar la hotararea conducerii asociatiei;
Distribuirea profitului din activitati economice catre cazurile sociale
50. Distribuirea profitului net din activitatile economice catre cazurile sociale, se va face la hotararea conducerii asociatiei, doar dupa ce s-a stabilit ca activitatea economica functioneaza de la sine, si poate genera un profit regulat care sa fie directionat catre cazuri sociale, fara sa puna in pericol activitatea economica;
51. Distribuirea profitului net obtinut din activitatile economice ale asociatiei, se va face conform reglementarilor legale in vigoare, adica la finalul anului fiscal;
52. Distribuirea si folosirea acestui profit net obtinut din activitati economice se va face in felul urmator:
– se va incepe o campanie de strangere de fonduri pentru un caz social, suma distribuita din profit va acoperi suma care a ramas nestransa in urma campaniei de strangere de fonduri sau bunuri;
– daca suma necesara unui caz social a fost stransa integral din donatii, nu se va mai distribui si din profit,fiind alocata urmatorului caz;
– se poate aloca din profitul net suma necesara inceperii unei campanii de mediatizare pe Facebook, acoperind costurile aferente acestei campanii, costuri care ulterior se vor inapoia in contul sumei alocate din profit. Orice suma ramasa nestransa sau daca a fost cheltuita o suma mai mare decat cea stabilita, va fi suportata din aceste fonduri din profitul net.
XVII PROIECTE CARITABILE / SOCIALE CU ASPECT GENERAL, DEZVOLTATE DE CATRE ASOCIATIE
53. Asociatia organizeaza si dezvolta proiecte caritabile / umanitare sau cu aspect social, pentru sustinerea diferitelor categorii de persoane defavorizate, cum ar fi: copiii strazii, batranii strazii, familii sarace, etc. Aceste proiecte se caracterizeaza prin faptul ca nu se sustine un caz individual, ci de grup (de ex: o masa calda pentru copiii strazii, sau paine pentru batranii strazii, etc). Asociatia nu va face un contract de colaborare sau de sponsorizare cu nici o persoana in mod individual.
54. Desfasurarea acestor proiecte se va face in urmatorul mod:
a. asociatia stabileste care categorie sociala va fi sustinuta, in functie de nevoile descoperite, in ce mod, si pe ce perioada. In acest sens, se va crea un proiect pe site-ul www.sperantapentruromania.ro in vederea strangerii de fonduri sau de bunuri;
b. asociatia va stabili un buget pentru buna desfasurare si implementare a proiectului;
c. Asociatia va adauga la suma estimata a fi necesara proiectului, costurile aferente mediatizarii pe Facebook (15% din valoarea proiectului), va adauga costurile comisioanelor bancare si a procesatorilor de plati online (card si PayPal) 5%, cat si costul de administrare al campaniei de 5% din valoarea proiectului;
55. Prin plasarea unei donatii pentru un proiect sau actiune organizata de catre asociatie, donatorul a luat la cunostinta si este de acord ca asociatia:
a. poate modifica oricand sumele necesare campaniei + costurile campaniei (mediatizare, administrare si comisioane bancare), in functie de nevoile pe care situatia o impune;
b. poate modifica oricand bunurile, cantitatea sau fondurile pe care avea intentia a le oferi beneficiarilor in cadrul unui proiect / actiune caritabila sau de ajutor umanitar. Aceasta modificare poate fi in plus sau in minus, la hotararea asociatiei, in functie de cum o impune situatia;
c. daca costurile de mediatizare si strangere de fonduri depasesc sumele estimate initial, asociatia are dreptul sa retina si sa plateasca aceste costuri (factura la Facebook si comisioanele bancare);
d. poate hotara sa suspende inainte de termenul stabilit de incheiere campaniei de strangere de fonduri sau dupa incheierea campaniei, orice proiect sau actiune de ajutor, in functie de situatia data. Fondurile ramase nefolosite, se vor redirectiona catre alte activitati, proiecte sau cazuri, sustinute de catre asociatie, la hotararea asociatiei;
e. daca in timpul sau dupa campania de strangere de fonduri sau bunuri, se gasesc donatori care vor dona fonduri sau bunuri in mod personal si la fata locului beneficiarilor nostri, asociatia nu va dubla acest ajutor, bunurile sau fondurile ramase nefolosite se vor redirectiona catre orice alta actiune, activitate, proiect sau caz in care este implicata asociatia, la hotararea asociatiei.
f. asociatia poata hotara sa modifice proiectul sau sa schimbe beneficiarii lui in timpul sau dupa incheierea campaniei de strangere de fonduri, in functie de situatia data. In acest context, sumele ramase nefolosite, vor fi redirectionate catre orice alta activitate, proiect sau caz social / umanitar, in care este implicata asociatia.
XVIII. DIRECTIONAREA A 2% DIN IMPOZITUL PE VENIT
Obs. Donatorii nostri / cei care directioneaza 2% din impozitul pe venit, trebuie sa stie ca nu pot face aceasta directionare catre un caz sau proiect anume, ci doar catre asociatie ca persoana juridica.
De asemenea, trebuie sa stie ca virarea acestor fonduri in conturile asociatiei de catre agentiile fiscale se realizeaza la o distanta de cateva luni, de la momentul depunerii formularului pentru directionarea a 2% din impozitul pe venit. Sumele nu ajung toate deodata in contul nostru, ci pe rand, virarea lor in contul nostru se poate intinde pe cateva luni de zile.
Directionarea acestor sume se va face in felul urmator:
56. Prioritatea asociatiei este sa directioneze aceste sume catre cazurile copiilor bolnavi care au nevoie de ajutor. Aceste fonduri se vor directiona in mod special catre acele cazuri care nu reusesc sa stranga in timp util fondurile necesare pentru tratament sau interventii chirurgicale;
57. In functie de situatie, asociatia poate hotara ca aceste fonduri sa fie directionate catre oricare alte activitati, investitii sau proiecte in care este implicata asociatia;
58. Prin directionarea a 2% din impozitul pe venit, donatorul acorda increderea, responsabilitatea si dreptul ca asociatia sa aleaga, in functie de situatia data, directionarea cat mai eficienta a acestor fonduri, catre cazuri umanitare, activitati de orice fel, proiecte, investitii, etc, in care este implicata asociatia.