Termeni si Conditii
DETALII GENERALE
Va rugam sa cititi cu foarte mare atentie acesti ,,Termeni şi Conditii”, denumiti in continuare si “Acordul” sau “Termeni de Utilizare”, inainte de a utiliza sau a beneficia de serviciile oferite de Asociatia umanitara ,,SPRO (Speranta pentru Romania)”. Prezentul acord stabileste termenii legali si conditiile de utilizare a site-ului www.sperantapentruautism.ro, a plasarii unei donatii si a coloborarii dintre asociatie si beneficiari.
Site-ul www.sperantapentruautism.ro este administrat de catre Asociatia umanitara ,,SPRO (Speranta pentru Romania)”, identificata prin CUI 41026636, avand sediul social in comuna Sepreus, jud. Arad, str Mihai Veliciu, nr 30, email: infosperanta@gmail.com
www.sperantapentruautism.ro este o platforma de donatii, utilizata de catre asociatia umanitara “SPRO (Speranta pentru Romania)” prin care deruleaza campanii de strangere de fonduri din donatii cu ajutorul carora sunt ajutati copii cu autism.
ACCEPTAREA TERMENILOR
Serviciul este oferit sub rezerva acceptarii tuturor termenilor si conditiilor prevazute in acest Acord. In situatia in care nu sunteti de acord cu termenii prezenti, daca sunteti in momentul in care doriti sa plasati o donatie, va rugam sa nu o plasati, iar daca doriti sa fiti unul din beneficiarii nostri, nu veti putea fi.
Orice accesare a www.sperantapentruautism.ro va fi considerata, de acum incolo, acceptarea acestor Termeni si Conditii.
Asociatia isi rezervă dreptul, la propria discretie, sa modifice sau sa inlocuiasca acesti ,,Termeni si Conditii” prin postarea termenilor actualizati pe site. Este responsabilitatea dumneavoastra sa verificati periodic Termenii si Conditiile de Utilizare pentru eventualele modificari, iar utilizarea in continuare reprezintă acceptarea acestor modificari.
Asociatia isi rezerva dreptul unilateral si discretionar de a modifica, suspenda sau intrerupe Serviciul in orice moment.
INTELESUL TERMENILOR
In sensul celor de mai jos, vom folosi urmatorii termeni avand urmatoarele intelesuri:
Beneficiar = orice persoana care primeste orice fel de ajutor din partea asociatiei;
Potential beneficiar = orice persoana care a depus o cerere de ajutor, si urmeaza sa fie verificata de catre asociatie in vederea oferirii de ajutor financiar;
Parinte / Parinti = reprezentantul legal al beneficiarului, daca acesta este minor;
Reprezentant legal = este persoana care reprezinta in mod legal beneficiarul, oricare ar fi el;
Fond de rulment = este un fond creat in cadrul asociatiei din donatii, fond utilizat pentru plata in avans a unor tratamente, operatii, medicamente, etc. De asemenea, fondul de rulment poate fi folosit pentru oricare alt proiect, sau activitate, de orice natura in care este implicata asociatia.
Donatie generala = este donatia realizata pe desktop, pe butonul rosu ,,Doneaza acum”, casuta de donatie avand textul ,,Donatie generala”, neavand nici o destinatie catre un caz anume.
Donatie cu destinatie = este donatia realizata pe butonul rosu ,,Doneaza” din pagina de caz, avand in casuta de donatie textul ,,Donati pentru: nume caz”
Asociatia umanitara ,,SPRO (Speranta pentru Romania)” / Asociatia = reprezinta denumirea oficiala si / sau generica a asociatiei noastre care desfasoara actiuni in vederea ajutorarii copiilor cu autism, proprietara acestei platforme de strangere de fonduri;
Donator = orice persoana care a facut o donatie pe aceasta platforma de donatii si strangere de fonduri (online cu cardul sau prin Paypal), cat si prin transfer bancar sau donatie prin SMS.
Site / www.sperantapentruautism.ro = platforma de donatii
I. SELECTAREA CAZURILOR COPIILOR CU AUTISM
Donatorii, beneficiarii si parintii care au copii cu autism si care trimit cereri de ajutor, au luat la cunostinta si sunt de acord cu procedura de mai jos in privinta analizei cazurilor copiilor cu autism si selectarea potentialilor beneficiari care vor primi donatii din partea asociatiei:
1. Se primesc cazurile la telefon, pe email sau prin recomandare directa;
2. In prima faza se poarta o discutie telefonica cu potentialul beneficiar, pentru a afla cat mai multe detalii despre problemele cu care se confrunta si pentru a ni se comunica nevoile lui concrete;
3. Asociatia isi rezerva dreptul sa ceara informatii suplimentare despre un caz, daca acesta se incadreaza in cadrul activitatii noastre si a criteriilor noastre de selectie;
4. Inainte de a promova / mediatiza un caz, se va incheia un ,,contract de sponsorizare” intre asociatia umanitara ,,SPRO (Speranta pentru Romania) si cazul pe care il vom promova;
5. Prin incheierea unui contract de sponsorizare si conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia sunt de acord cu toti ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, cat si ca imaginea lor, numele lor, problema lor, etc, sa fie mediatizata pe toate canalele media pe care asociatia le acceseaza, in mod special reteaua de socializare Facebook;
6. Strangerea de fonduri se face pe prezenta platforma de donatii / platforma de campanii de strangere de fonduri www.sperantapentruautism.ro, pe orice alt site care apartine asociatiei sau partenerilor contractuali.
Intreaga activitate de strangere de fonduri este transparenta si la vedere.
Nu strangem fonduri pe strada.
Orice probleme legate de donatii, transparenta, probleme tehnice legate de modalitatile de donatie, nedumeriri, intrebari, dubii, nemultumiri, etc, va rugam sa le transmiteti in cel mai scurt timp pe email: infosperanta@gmail.com sau telefonic la 0749.402.098.
Veti primi raspuns si clarificari in cel mai scurt timp;
La finalul campaniei de strangere de fonduri, daca a fost stransa toata suma necesara sau bunurile necesare:
7. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia, este de acord ca, costul operatiilor, tratamentelor, medicamentelor, etc, sa se plateasca direct de catre asociatie noastra umanitara in contul spitalelor, farmaciilor, in schimb vom avea facturile fiscale drept dovada si transparenta;
8. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul acestuia, este de acord ca orice aparat medical necesar sa fie cumparat direct de catre asociatie pe baza unei facturi fiscale, si donat beneficiarului printr-un contract de donatie si proces verbal de predare primire. In felul acesta aparatul medical / bunul cumparat, va fi donat si va intra in posesia beneficiarului campaniei;
9. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal acestuia, este de acord ca, in cazul in care beneficiarul urmeaza un tratament de lunga durata care necesita plati lunare, asociatia noastra umanitara sa nu ofere / sa nu plateasca beneficiarului la finalul campaniei toata suma stransa, ci aceasta sa se plateasca lunar (sau de cate ori este nevoie si exact suma de care are nevoie), pana la finalizarea tratamentului si a sumei de care dispune in urma campaniei de strangere de fonduri. Suma care se va plati se va stabili de comun acord cu beneficiarul sau reprezentantii legali ai acestuia, si va fi stipulata in contractul de sponsorizare;
Asociatia va stabili de comun acord cu beneficiarul ce suma se va plati lunar, timp de un an de zile. Suma poate fi modificata pe parcursul colaborarii de comun acord intre asociatie si beneficiar, in functie de nevoile beneficiarului.
10. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal acestuia, este de acord ca orice suma in plus fata de nevoile beneficiarului, stransa in urma campaniei de strangere de fonduri organizate pentru beneficiar, sa fie redirectionata catre alti beneficiari, fondul de rulment, proiecte sau activitati de orice natura in care asociatia este implicata, campanii de mediatizare sau dezvoltarea prezentei platforme de donatii.
Sumele in plus reprezinta:
a. Sumele stranse peste suma stabilita conform cu contractul de sponsorizare incheiat intre beneficiar si / sau reprezentantii legali ai acestuia si asociatie, suma care va fi facuta publica pe www.sperantapentruautism.ro, aferenta cazului;
b. Sumele stabilite pentru plata campaniilor de promovare pe Facebook conform cu contractul de sponsorizare si ramase necheltuite;
11. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia, este de acord ca, beneficiarul nu poate pretinde sumele care sunt stranse in plus fata de nevoile sale stabilite initial conform cu contractul de sponsorizare incheiat intre asociatia si beneficiar sau reprezentantul legal al acestuia. De asemenea, sunt de acord ca directionarea fondurilor stranse in plus pentru beneficiar sa fie redirectionate catre alte cazuri umanitare, fondul de rulment, proiecte sau activitati de orice natura in care este implicata asociatia, campanii de mediatizare sau dezvoltarea prezentei platforme de donatii, la hotararea asociatiei;
12. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia sunt de acord ca, asociatia sa nu ofere fonduri beneficiarului pentru care s-a strans o anumita suma de bani in urma unei campanii de strangere de fonduri, fara ca beneficiarul sa poata justifica modul in care aceste fonduri sunt cheltuite in interesul si scopul pentru care acestea s-au strans. In momentul plasarii unei donatii, prin acceptarea ,,Termeni si conditii’‘, donatorul transmite asociatiei incredere, raspundere si responsabilitatea folosirii donatiei in scopul stabilit;
13. In cazul in care un donator ofera bani direct unui beneficiar, asociatia noastra nu poate emite chitanta de donatie pentru suma oferita, nu este raspunzatoare de folosirea banilor de catre beneficiar si nu ofera un raport donatorului, raport personal sau public pe site-ul asociatiei. In acest caz, toata raspunderea privind modul de folosire a banilor donati ii revine direct donatorului si beneficiarului;
14. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul acestuia sunt de acord ca, daca in urma unei campanii de strangere de fonduri pentru un beneficiar, nu s-a strans toata suma necesara decat o parte din ea, mai mica sau mai mare, atunci:
a. Daca problemele acelui beneficiar pentru care s-au strans fondurile pot fi rezolvate si partial cu o suma mai mica, atunci beneficiarul va primi fondurile stranse partial in urma campaniei de strangere de fonduri;
b. Daca suma stransa in urma campaniei de strangere de fonduri este prea mica si problema beneficiarului nu poate fi rezolvata, atunci acea suma stransa va fi redirectionata catre un alt beneficiar care are sanse mai mari de reusita, sau caruia ii mai lipseste o suma mica pana la cea totala de care are nevoie, sau va fi directionate catre alte proiecte si activitati de orice natura in care este implicata asociatia.
c. Daca suma stransa in urma campaniei de strangere de fonduri este prea mica pentru rezolvarea problemei beneficiarului, acesta nu poate avea pretentii asupra acestei sume. In momentul plasarii donatiilor, donatorii au acceptat ,,Termeni si conditii” , si au fost de acord ca donatia sa fie redirectionata catre alti beneficiari, proiecte sau activitati ale asociatiei, plasand in felul acesta increderea, raspunderea si responsabilitatea asociatiei pentru gestionarea corespunzatoare a donatiilor.
15. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantii acestuia sunt de acord ca, daca in timpul campaniei de strangere de fonduri, sau dupa incheierea campaniei in perioada in care sponsorul / asociatia inca are de oferit fonduri beneficiarului, daca in acest timp in cel mai nefericit caz benefiarul decedeaza, atunci:
a. Daca pana la momentul decesului, beneficiarul a beneficiat de tratament, terapii, recuperari, medicamente, etc, pe care asociatia urma sa le plateasca pe baza de factura, acestea vor fi platite de catre asociatie;
b. Donatiile stranse ramase dupa plata sumelor conform cu pct. 15.a de mai sus, vor fi redirectionate catre alti beneficiari aflati in atentia asociatiei noastre, proiecte, sau orice fel de activitati in care este implicata asociatia;
c. Sumele donate in contul asociatiei dupa decesul beneficiarului, vor fi redirectionate catre alte fondul de rulment, alte cazuri de copii cu autism , proiecte sau orice fel de activitati in care este implicata asociatia;
d. Parintii, copii, rudele apropiate, etc, nu pot avea pretentii asupra donatiilor stranse in timpul campaniei de strangere de fonduri pana la decesul beneficiarului. Donatorii, in momentul plasarii donatiei, au acceptat ,,Termeni si Conditii” prin care isi dau accordul ca in cazul in care beneficiarul moare in timpul campaniei de strangere de fonduri, donatia lui sa fie redirectionata catre alti beneficiari aflati in atentia asociatiei, catre proiecte sau orice fel de activitati in care este implicata asociatia. In felul acesta, donatorii plaseaza increderea, raspunderea si responsabilitatea gestionarii donatiilor in seama asociatiei;
e. Donatorul prin plasarea unei donatii pe platforma de donatii si beneficiarul sau reprezentatii legali ai acestuia, sunt de acord ca, orice donatie efectuata dupa data finalizarii campaniei de strangere de fonduri, sa fie distribuita catre un alt caz, proiect sau actiune in care este implicata asociatia;
f. Sponsorul / asociatia, poate hotari in functie de specificul fiecarui caz sa ofere suport financiar si dupa decesul beneficiarului, dar numai pentru cheltuielile si datoriile ramase neachitate pentru beneficiar, si NUMAI justificate pe baza de factura;
g. Donatorul prin plasarea unei donatii si beneficiarul sau reprezentatii legali ai acestuia, sunt de acord ca, in cazul decesului beneficiarului, asociatia nu va acoperi din donatii costurile de inmormantare, nici de repatriere in tara daca este cazul, sau alte cheltuieli / costuri care nu sunt justificate pe baza de factura. Donatiile ramase nefolosite vor fi redirectionate catre fondul de rulment, alte cazuri de copii cu autism, proiecte si activitati caritabile, sau de orice natura ar fi ele, in care este implicata asociatia.
16. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia sunt de acord ca, orice folosire a donatiilor / bunurilor sa se faca de catre si sub supravegherea asociatiei, pe baza unor documente justificative. La finalul fiecarei actiuni, asociatia noastra va vizita cazul la domiciliu /spital, ( acolo unde se poate si este cazul), va evalua modul in care ajutorul nostru a adus schimbari in viata beneficiarului, va face un raport scris si va realiza materiale video, foto, interviuri cu beneficiarul, care in final vor fi postate pe site-ul asociatiei ca dovada a activitatii si a faptului ca acel caz / proiect / beneficiar a fost ajutat.
LA FINALUL CAMPANIEI DE STRANGERE DE FONDURI, DACA SUMA NECESATA NU A FOST STRANSA IN TOTALITATE
17. Fiecare campaniei de strangere de fonduri are pe site stabilit un termen limita, cu denumirea ,,Timp ramas”. Acest termen limita poate fi oricand marit in functie de specificul fiecarui caz. Asociatia poate modifica termenul limita ori de cate ori doreste sau este necesar. Scopul nostru este sa oferim timp / sa reusim sa strangem fondurile necesare cat mai repede pentru fiecare caz in parte.
18. Daca dupa prelungirea de mai multe ori a termenului limita, asociatia constata ca nu reuseste sa stranga suma necesara pentru un caz, atunci:
a. Asociatia va instiinta beneficiarul despre incheierea campaniei de strangere de fonduri;
b. Beneficiarul va primi toata suma stransa pe site, dupa ce asociatia a retinut: costul comisioanelor bancare, a procesatorilor de plati online, de administrare si cheltuielile pe Facebook.
II. PE CINE NU AJUTAM…
19. Asociatia noastra NU ajuta si nu desfasoara campanii de strangere de fonduri si donatii pentru urmatoarele categorii de persoane:
– nu ajutam parintii care nu isi pot justifica costul terapiilor cu facturi emise de centre de recuperare sau terapeuti.
III. MODALITATI DE DONATIE
20. Punem la dispozitie toate modalitatile de donatie, de la cele clasice pana la cele mai moderne, rapide, usoare, securizate si transparente. Mai jos sunt prezentate pe scurt aceste modalitati de donatie.
Doneaza cu cardul
a. Donatia prin card este foarte simpla si foarte rapida. Alegi modalitatea de donatie prin card si vei fi redirectionat catre o pagina securizata. Donatia prin card este facilitata si securizata de Euplatesc.ro. Donatia o poti face de oriunde ai fi avand un computer sau telefon cu conexiune la internet si cardul personal.
Daca donatia iti este respinsa, sunt doua motive:
a.1 ai are o restrictie pentru a face plati, trebuie doar sa suni la banca sa iti ridice restrictia;
a.2 nu ai activat codul 3D Secure, in acest caz trebuie sa suni la banca pentru a-ti activa codul 3D Secure;
a.3 folosesti un card care nu este acceptat de procesatorul nostru de plati online.
b. Odata donatia facuta cu cardul vei primi 2 emailuri de confirmare a donatiei. Instantaneu, donatia ta (suma, numele si data donatiei) vor fi afisate in lista de donatori ai beneficiarului pentru care ai donat (cu exceptia cazului in care ai ales sa ramai anonim, sau ai facut o donatie fara sa selectezi un beneficiar anume);
c. Donatia cu cardul se face pentru un caz anume /concret / specific, doar daca donatorul acceseaza butonul ,,Doneaza” de culoare rosie, aferent fiecarui caz in parte, selectand sub – optiunea ,,Donez prin card”;
d. Daca dupa plasarea donatiei cu cardul, donatorul nu isi regaseste numele si suma donata in ,,lista de donatori” pentru cazul pentru care a donat sau ,,crede”ca a donat, pot fi aceste motive:
d.1 donatorul a avut in minte sa doneze pentru un caz, dar a accesat butonul ,,Doneaza acum” de culoare rosie din drepta sus a site-ului www.sperantapentruautism.ro, sub-optiunea ,,Donez prin card”. In acest caz, donatia s-a inregistrat fara o destinatie spre un caz concret. In acest caz, donatia dvs se afiseaza in lista generala de donatori, vezi aici: https://www.sperantapentruautism.ro/donatori-persoane-fizice/ Pentru a o directiona catre cazul dorit/avut in vedere, donatorul trebuie sa ne contacteze si sa ne comunice destinatia donatiei;
d.2 donatorul a bifat in momentul plasarii donatiei ,,Vreau sa raman anonim”. In acest caz in ,,lista de donatori” de pe pagina cazului pentru care s-a donat, cat si in ,,lista de donatori persoane fizice” donatia va apare anonima, in loc de nume va aparea ,,Donator anonim”, suma donata si data donatiei;
d.3 este o problema tehnica de la platforma www.sperantapentruautism.ro sau de la procesatorul de plati online. Donatorul are obligatia sa ne contacteze in cel mai scurt timp, sa ne comunice problema, iar asociatia se obliga sa rezolve si sa comunice donatorului sursa problemei, rezolvarea ei si postarea pe site a donatiei conform cu donatia initiala;
e. Donatiile facute cu cardul de pe butonul ,,Doneaza acum” de culoare rosie, din dreapta sus a site-ului www.sperantapentruautism.ro, sub-optiunea ,,Donez prin card” sau sub-optiunea ,,Donez prin PayPal”, sunt considerate donatii generale, care nu au specificate o destinatie, acestea se vor redirectiona la alti beneficiari, proiecte sau orice fel de activitati in care este implicata asociatia, la alegerea noastra in functie de nevoi, conform cu ,,Termenii si Conditii” ale acestui site.
Aceste donatii se vor procesa si directiona dupa cum urmeaza:
e.1 daca donatorul nu ne contacteaza ulterior plasarii donatiei pentru a ne comunica o destinatie concreta a donatiei, aceasta va fi redirectionata la hotarea asociatiei, conform cu ,,Termeni si Conditii” a acestui site;
e.2 daca donatorul ne contacteaza ulterior plasarii donatiei si ne comunica o destinatie concreta a donatiei, aceasta va fi redirectionata conform cu dorinta donatorului.
f. Donatiile efectuate cu cardul in lei, dolari, lire sau alte monezi, se vor afisa pe site in Euro, la cursul valutar stabilit de asociatie in conformitate cu cursul valutar de pe piata valutara;
g. Donatia optionala facuta pentru sustinerea platformei, nu se va afisa si nu se va aduna pe pagina cazului in ,,lista de donatori”, odata cu suma donata pentru un beneficiar anume;
h. Exista posibilitatea ca donatia facuta online cu cardul sa nu fie afisata imediat pe site. Acest lucru depinde de fusul orar si / sau de zona din lume de unde faceti donatia, sau de timpul pe care procesatorul de plati online euplatesc.ro il aloca pentru verificarea donatiei.
In cazul in care ati plasat o donatie online cu cardul pe site, ati primit un email de confirmare a donatiei, si nu va regasiti donatia in lista donatorilor de la cazul pentru care ati donat in maxim 24 de ore, atunci va rugam sa ne contactati in cel mai scurt timp pe email: infosperanta@gmail.com
Doneaza prin PayPal
Pentru a face o donatie prin PayPal trebuie sa ai un cont de PayPal. Donatia se poate face de oriunde daca ai un computer sau telefon conectat la internet.
Fondurile ajung la noi imediat, instantaneu. Numele tau si suma donata vor fi instantaneu afisate in lista de donatori ai beneficiarului pentru care ai donat (cu exceptia daca ai selectat ca doresti sa ramai anonim, sau ai facut o donatie fara sa specifici un beneficiar anume).
Donatiile plasate prin PayPal se procesa dupa cum urmeaza:
a. Odata donatia facuta prin PayPal vei primi un email de confirmare si multumire pentru donatie. Instantaneu, donatia ta (suma, numele si data donatiei) vor fi afisate in lista de donatori ai beneficiarului pentru care ai donat (cu exceptia cazului in care ai ales sa ramai anonim, sau ai facut o donatie fara sa selectezi un beneficiar anume);
b. Donatia prin PayPal se face pentru un caz anume /concret / specific, doar daca donatorul acceseaza butonul ,,Doneaza” de culoare rosie, si selecteaza optiunea ,,Donez prin PayPal”, aferent fiecarui caz in parte;
c. Daca dupa plasarea donatiei prin PayPal, donatorul nu isi regaseste numele si suma donata in ,,lista de donatori” pentru cazul pentru care a donat sau ,,crede”ca a donat, pot fi aceste motive:
c.1 donatorul a avut in minte sa doneze pentru un caz, dar a accesat butonul ,,Doneaza acum” de culoare rosie din drepta sus a site-ului www.sperantapentruautism.ro si a selectat ,,Donez prin PayPal. In acest caz, donatia s-a inregistrat fara o destinatie spre un caz concret. Pentru a o directiona catre cazul dorit/avut in vedere, donatorul trebuie sa ne contacteze si sa ne comunice destinatia donatiei;
c.2 donatorul a bifat in momentul plasarii donatiei ,,Vreau sa raman anonim”. In acest caz in ,,lista de donatori” de pe pagina cazului pentru care s-a donat, cat si in ,,lista de donatori persoane fizice” donatia va apare anonima, in loc de nume va apare ,,Donator anonim”, suma donata si data donatiei;
c.3 este o problema tehnica de la platforma www.sperantapentruautism.ro sau de la procesatorul de plati. Donatorul are obligatia sa ne contacteze in cel mai scurt timp, sa ne comunice problema, iar asociatia se obliga sa rezolve si sa comunice donatorului sursa problemei, rezolvarea ei si postarea pe site a donatiei conform cu donatia initiala;
d. Donatiile facute prin PayPal de pe butonul ,,Doneaza acum” de culoare rosie si sub optiunea ,,Donez prin PayPal”, din dreapta sus a site-ului www.sperantapentruautism.ro, sunt considerate donatii generale, care nu au specificate o destinatie, acestea se vor redirectiona la alti beneficiari, sau orice fel de activitati in care este implicata asociatia, la alegerea noastra in functie de nevoi, conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site.
Aceste donatii se vor procesa si directiona dupa cum urmeaza:
d.1 daca donatorul nu ne contacteaza ulterior plasarii donatiei pentru a ne comunica o destinatie concreta a donatiei, aceasta va fi redirectionata la hotarea asociatiei, catre un caz umanitar, proiect, sau orice fel de activitate in care este implicata asociatia, conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site;
d.2 daca donatorul ne contacteaza ulterior plasarii donatiei si ne comunica o destinatie concreta a donatiei, aceasta va fi redirectionata conform cu dorinta donatorului.
e. Donatiile efectuate prin PayPal in lei, dolari, lire sau alte monezi, se vor afisa pe site in Euro, la cursul valutar stabilit de asociatie in conformitate cu cursul valutar de pe piata valutara.
f. Donatia optionala facuta prin PayPal pentru sustinerea platformei, nu se va afisa si nu se va aduna pe pagina cazului in ,,lista de donatori”, odata cu suma donata pentru un beneficiar anume,
Doneaza prin Transfer Bancar
Donatiile prin transfer bancar se pot face in doua moduri:
a. Transfer bancar online (OP)
Pentru acest lucru trebuie sa beneficiezi de serviciul de Online Banking al bancii tale si sa dispui de un token. Te vei conecta online in contul tau bancar si vei face un transfer bancar online obisnuit, introducand unul din conturile asociatiei noastre in care doresti sa faci donatia, in functie de valuta pe care o alegi.
Donatia va ajunge la noi a doua zi daca este facuta dintr-un cont din Romania, sau va ajunge in 2-3 zile daca este facuta dintr-un cont dintr-o alta tara.
Pe baza extraselor de cont, un operator din cadrul asociatiei va introduce si va actualiza donatia ta in ,,lista de donatori” la beneficiarul mentionat de catre tine. Astfel, numele tau si suma donata va aparea in ,,lista de donatori” ai cazului mentionat de tine (cu exceptia faptului ca nu ai mentionat nici un caz). Astfel, vei putea urmari donatia ta pe site-ul nostru la lista de donatori in 7-14 zile lucratoare daca donatia a fost facuta din Romania, sau in 7-14 zile lucratoare daca donatia a fost facuta din strainatate.
Donatiile care nu au specificate o destinatie, se vor redirectiona catre un caz, proiect, sau orice activitate in care este implicata asociatia.
b. Transfer bancar la ghiseul de la banca
b.1. Un operator va procesa extrasele de cont de la fiecare banca unde avem dechise conturi bancare pentru a primi donatii;
b.2. Donatiile efectuate din Romania de la banci diferite fata de bancile cu care asociatia noastra lucreaza, vor intra in contul nostru in maxim 2 zi lucratoare de la momentul efectuarii donatiei de catre donator;
Astfel, actualizarea donatilor de catre operatorul nostru se va face in maxim 7-14 zile lucratoare de la momentul in care acestea au intrat in contul nostru, in functie de numarul de donatii pe care trebuie sa il procesam zilnic;
Donatiile plasate din strainatate se vor actualiza in maxim 7-14 zile lucratoare de la momentul in care acestea au intrat in contul nostru.
b.3 Donatiile care au specificate o destinatie de catre donator, se vor actualiza pe pagina cazului pentru care s-a specificat donatia si va include: numele donatorului, suma donata si data donatiei;
b.4 Sumele donate in lei se vor afisa in lista de donatori si se vor aduna la suma cazului exprimate in Euro, la cursul stabilit de catre asociatie, in conformitate cu cursul valutar de pe piata la momentul efectuarii donatiei;
b.5 Sumele donate prin transfer bancar care nu au specificate o destinatie de catre donator, asociatia le va posta pe site-ul www.sperantapentruautism.ro, ca donatii generale, adica fara destinatie;
b.6 Prin efectuarea unei donatii prin transfer bancar fara a se specifica o destinatie a donatiei, se considera ca donatorul a inteles si este de acord cu acest mod de procesare si lucru, dupa cum urmeaza:
b.7.1 Asociatia poate intarzia pana la 30 zile lucratoare actualizarea donatiei pe site, in speranta ca donatorul ne va contacta pentru a specifica o destinatie sumei donate;
b.7.2 Daca donatorul ne va contacta si ne va comunica o destinatie precisa donatiei, asociatia va actualiza si afisa donatia conform cu dorinta donatorului;
b.7.3 Dupa cele maxim 30 zile, asociatia va afisa donatia pe site in lista generala de donatori persoane fizice, fara o destinatie anume. Acest lucru inseamna ca pe site vor aparea urmatoarele informatii despre donator: numele, suma donata si data donatiei. Daca donatorul a specificat ca doreste sa ramana anonim, numele nu se va face public, in locul numelui donatorului se va afisa denumirea: ,,Donator anonim”’
b.7.4 Odata cu plasarea unei donatii fara destinatie in unul din conturile noastre bancare, donatorul este de acord, conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, ca asociatia sa decida sa directioneze donatia catre unul din cazurile de copii cu autism aflate in curs pe site-ului nostru, sau catre una din activitatile, actiunile, proiectele sau cheltuielile pe care le are asociatia noastra, cu exceptia ca donatorul sa nu ne contacteze ulterior pentru a redirectiona donatia catre un caz concret;
b.7.5 Daca donatorul a optat sa ramana anonim si doreste sa isi verifice donatia asa cum apare pe site, o va putea face doar daca ne va contacta, pentru ca pe site nu se va face public numele acestuia, si pentru ca pot fi si alti donatori anonimi in aceiasi zi sau perioada cu aceeasi suma, toti avand denumirea generica de ,,Donator anonim”;
b.7.6 La plasarea unei donatii in unul din conturile noastre bancare de lei, se considera ca donatorul este de accord cu ,,Termeni si Conditii”ale acestui site, ca asociatia sa poata retine la actualizarea donatiei pe site, comisionul bancar pe care banca il percepe aferent donatiei.
Directioneaza 3,5% din impozitul pe venit
Daca esti salariat ai posibilitatea de a redirectiona 3,5% din impozitul tau pe venit pentru ajutorarea copiilor cu autism aflati in atentia asociatiei noastre.
Aceasta redirectionare a 3,5% din impozitul tau pe venit nu te costa nimic, oricum acesti bani ii dai la stat.
Toate informatiile despre aceasta prevedere legala le gasesti AICI
Toate fondurile primite prin directionarea a 3,5% din impozitul pe venit, se vor directiona catre cazurile copiilor cu autism, fondul de rulment, proiecte, de orice natura ar fi ele, in care este implicata asociatia, la hotararea asociatiei.
Redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venit nu se poate face pentru un caz anume pentru ca:
– nu se poate specifica destinatia fondurilor, pe formularul care se completeaza;
– fondurile redirectionate vor intra in contul asociatiei la cateva luni de zile diferenta, si exista o probabilitatea foarte mare ca, acel care pentru care s-a dorit redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venit sa fie deja finalizat si ajutat;
– cand fondurile intra in contul asociatiei, nu putem verifica numele donatorilor si nici destinatia dorita de catre donator.
Prin redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venit, donatorul isi exprima implicit acordul ca destinatia fondurilor sa fie folosita la hotararea asociatiei.
Directioneaza 20% din impozitul pe profit al firmei tale
Poti dona pentru copiii cu autism, directionand 20% din impozitul pe profit al firmei tale. Nu te costa nimic, acesti bani oricum ii dai la stat, este impozitul pe care firma ta il datoreaza statului. Donatia se va face pe baza unui contract de sponsorizare intre asociatia noastra umanitara si firma ta.
Toate detaliile despre redirectionarea a 20% din impozitul pe profit al firmei tale le gasesti AICI
Donatii prin Revolut
Optiunea de donatie prin Revolut este disponibila incepand cu data de 1 Mai 2021.
Donatiile prin Revolut se pot face folosind contul bancar al asociatiei sau numarul de telefon.
Numarul de telefon atasat pentru donatiile prin Revolut, este inregistrat ca abonament pe numele asociatiei.
Posibilitatea de a face donatii prin Revolut pe baza unui numar de telefon este o facilitate pe care o punem la dispozitia donatorilor pentru a face procesul de donatie care mai simplu.
Prin efectuarea unei donatii prin Revolut, donatorul este de acord cu urmatoarele:
– Donatia se face pe numarul de telefon 0766365833 inregistrat pe numele asociatiei;
– Contul de Revolut, este deschis pe numele Negoiescu Samuel, presedintele asociatiei. Revolut nu permite deschiderea unui cont pentru persoana juridica;
– Donatiile primite prin Revolut, vor ajunge in contul de Revolt amintit mai sus, de unde se vor transfera regulat in unul din conturile asociatiei;
– Donatiile prin Revolut se vor publica in lista donatorilor, in maxim 7-14 zile de la momentul efectuarii donatiei. Fiecare donator isi va regasi numele si data donatiei in lista donatorilor pentru care a specificat destinatia donatiei;
– Donatiile fara destinatie, se vor publica in lista generala a donatorilor, si vor intra in fondul de urgenta a asociatiei, si se vor putea regasi in lista generala a donatorilor.
Donatii prin BT Pay
Optiunea de donatii prin BT Pay este disponibila incepand cu data de 1 Mai 2021. Donatiile din BT Pay se pot face folosind contul bancar al asociatiei sau numarul de telefon.
Numarul de telefon atasat pentru donatiile prin BT Pay, este inregistrat ca abonament pe numele asociatiei. Aplicatia BT Pay nu functioneaza cu carduri de persoane juridice. In acest context, donatorul prin efectuarea unei donatii prin BT Pay este de acord cu urmatoarea procedura de lucru si transparenta:
– Pentru donatiile prin BT Pay foloseste numarul de telefon afisat in campaniile de mediatizare: 0766365833 (inregistrat ca abonament pe numele asociatiei);
– BT Pay nu accepta conturi bancare de persoane juridice, astfel donatia va ajunge in contul bancar de persoana fizica, deschis pe numele Negoiescu Samuel, presedintele asociatiei. Cardul este folosit strict doar pentru aceste operatiuni. Din acest cont de persoana fizica, donatiile vor fi virate regulat in contul asociatiei. Astfel, pe acest card de persoana fizica, vom avea doar intrarile din donatii, si doar iesirile regulate catre contul de BT al asociatiei, persoana juridica.
– La fel ca donatiile prin transfer bancar, donatiile prin BT Pay se vor publica in lista donatorilor in maxim 7-14 zile de la momentul intrarii in cont;
– Donatiile care au specificata destinatia donatiei se vor publica in lista donatorilor de la cazul specificat de catre donator. Donatiile fara destinatie, se vor publica in lista generala a donatorilor, intrand in fondul de urgenta.
– Donatorul poate opta sa foloseasca orice cont bancar deschis pe numele asociatiei, pentru donatia prin BT Pay;
– Optiunea de donatie prin BT Pay, folosind un numar de telefon, este o facilitate pe care o punem la dispozitia donatorilor, pentru ca procesul de donatie sa se poata face cat mai repede si cat mai usor.
IV. DONATII IN CONTURILE ASOCIATIEI UMANITARE
21. Suntem constienti ca unii donatori prefera sa doneze direct beneficiarului, alti donatori au incredere in ONG-uri, ca acestea vor gestiona in mod corect, responsabil si transparent donatiile primite.
In acest sens, incurajam donatorii sa doneze pentru beneficiarii nostri folosind modalitatile si procedurile de donatie securizate si transparente pe care asociatia noastra le ofera si le pune la dispozitie.
De ce sa donati prin modalitatile de donatie oferite de noi:
– fondurile donate sunt contabilizate;
– garantam buna lor gestionare si folosire;
– garantam transparenta 100% in folosirea si gestionarea lor. Toate detaliile necesare le gasiti in acesti ,,Termeni si Conditii”;
– surplusurile de donatii pentru un beneficiar sunt redirectionate catre alti beneficiari, fondul de rulment, proiecte sau activitati de orice natura in care asociatia noastra este implicata, campanii de mediatizare sau dezvoltarea prezentei platforme de donatii, limitand riscul donatiilor multiple;
– donatiile sunt actualizate LIVE pe platforma noastra de donatii, cu numele fiecarui donator cat si suma donata (cu exceptia celor care aleg sa ramana anonimi);
– 24/7 atat donatorul cat si beneficiarul poate urmari evolutia donatiilor pe tot parcursul campaniei;
– Donatiile realizate online prin Card si PayPal se afiseaza instantaneu / LIVE pe site, cu numele, suma donata si data donatiei (numele nu se afiseaza daca donatorul a ales sa ramana anonim);
– Suma donata de catre un donator, se aduna LIVE la suma generala a cazului, cat si la suma generala a tuturor cazurilor de pe pagina principala de la sectiunea ,,Statistici”;
– Donatiile realizate de catre firme prin contracte de sponsorizare vor fi facute publice imediat dupa ce suma donata a intrat in contul asociatiei noastre. Numele firmei, logo-ul si suma donata se vor afisa in lista de donatori a beneficiarului cat si in lista generala de donatori persoane juridice;
– Firmele isi pot deduce sumele donate din impozitul pe profit, oferindu-le posibilitatea ca donatia sa se faca prin contract de sponsorizare;
– Donatiile realizate prin transfer bancar din Romania vor fi afisate pe site in termen de maxim 7-14 zile lucratoare pe baza procesarii extraselor de cont bancar. Numele donatorilor si sumele donate vor fi afisate pe pagina beneficiarului si in lista generala de donatori persoane fizice (cu exceptia celor care au ales sa ramana anonimi sau nu au specificat numele unui beneficiar);
– Donatiile realizate prin transfer bancar din strainatate vor fi afisate pe site in termen de maxim 7-14 zile lucratoare, pe baza procesarii extraselor de cont. Numele donatorilor si sumele donate vor fi afisate pe pagina beneficiarului si in lista generala de donatori persoane fizice (cu exceptia celor care au ales sa ramana anonimi sau nu au specificat numele unui beneficiar);
– La finalul campaniei de strangere de donatii pentru un beneficiar, oferim rapoarte financiare, scrise si video. Realizam interviuri si prezentari video in care cei care au fost ajutati vor marturisi si vor prezenta modul in care au fost ajutati de catre noi, astfel incat, cei care au donat sa poata vedea modul in care donatia lor a fost folosita. De asemenea, modul in care a fost ajutat un beneficiar poate fi verificat la fata locului.
V. DONATII DIRECT LA BENEFICIAR
22. Donatorii pot alege sa ofere donatii in mod direct beneficiarului fara interventia sau intermedierea asociatiei noastre.
In aceasta situatie asociatia noastra:
– va pune la dispozitie datele de contact ale beneficiarului;
– donatia facuta direct beneficiarului se face pe propria raspundere a donatorului;
– asociatia nu este raspunzatoare de modul in care este folosita donatia oferita direct beneficiarului;
– asociatia nu este obligata sa urmareasca modul de folosire a donatiei de catre beneficiar;
– asociatia nu este obligata sa publice donatia oferita direct beneficiarului, dar la cererea donatorului poate face acest lucru;
– asociatia nu ofera nici un fel de raport scris sau video privind modul de folosire a donatiei oferite direct beneficiarului;
– asociatia este exonerata de orice raspundere privind modul in care este folosita donatia de catre beneficiar.
VI. DONATII GENERALE
23. O ,,donatie generala” este o donatie careia donatorul nu i-a dat nici o destinatie catre un caz, proiect, actiune, etc, de pe site-ul www.sperantapentruautism.ro
24. O donatie este ,,generala,, daca:
a. Donatia a fost realizata online cu cardul sau prin PayPal, de pe butonul rosu ,,Doneaza acum” din dreapta sus a site-ului. Casuta de donatie, instinteaza donatorul ca face o ,,Donatie generala”;
b. Donatia a fost realizata prin transfer bancar in unul din conturile asociatiei, insa donatorul nu a specificat nici o destinatie a donatiei, catre nici un caz, proiect, actiune, etc;
c. Daca la actualizarea donatiei facute prin transfer bancar, suma necesara cazului a fost stransa, donatia cu destinatie devine ,,donatie generala”, urmand a fi redirectionata catre fondul de rulment, catre alte cazuri, proiecte, actiuni, sau pentru acoperirea altor cheltuieli ale asociatiei (dezvoltare, administrative, etc). Daca intre timp donatorul ne contacteaza, donatia generala va fi directionata in functie de dorinta donatorului;
25. Donatiile generale online cu cardul sau prin PayPal se afiseaza pe site (numele donatorului, suma donata si data donatiei), imediat dupa plasare, si sunt afisate / pot fi verificate in meniul ,,Despre noi > Donatori persoane fizice”;
26. Donatiile realizate prin transfer bancar in unul din conturile asociatiei, se vor actualiza pe site, in ,,Despre noi > Donatori persoane fizice” in maxim 30 de zile lucratoare. Donatiile se vor actualiza manual, pe baza extraselor de cont. Asociatia va astepta 30 de zile, in speranta ca donatorul ne va contacta oferindu-ne o destinatie pentru donatie;
27. Donatiile generale, vor fi directionate de catre conducerea asociatiei, catre un caz al unui copil cu autism, fondul de rulment, proiect, catre orice actiune sau activitate de orice natura ar fi, in care este implicata asociatia, sau pentru acoperirea oricaror cheltuieli ale asociatiei (dezvoltare platforma, administrative, etc).
28. In conformitate cu cerintele Legii nr. 677/2001, pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si completata, si ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, a legii nr. 190 / 2018, si a GDPR (Regulamentului (UE) 2016/679 de protectie a datelor cu caracter personal), asociatia:
29.a Va afisa donatia generala in ,,Despre noi > Donatori persoane fizice”, adica numele donatorului, suma donata si data donatiei, pentru 1 luna de zile de la publicarea online a donatiei;
29.b Conform cu prevederile legale in vigoare, asociatia considera ca ,,donatia generala,, si-a indeplinit ,,scopul,, dupa 1 luna de zile de la publicarea ei;
29.c Asociatia va pastra in baza de date, datele cu caracter personal ale donatorului, conform cu prevederile legale in vigoare, timp de 3 ani de zile;
VII. APARTENENTA ASOCIATIEI
30. Asociatia umanitara ,,SPRO (Speranta pentru Romania)”:
– nu este afiliata nici unui partid politic;
– nu este afiliata si nu apartine nici unui cult religios.
– nu face discriminari de: rasa, etnie, nationalitate, religie, orientare sexuala, etc.
VIII. DONATII PENTRU SUSTINEREA PLATFORMEI SI CHELTUIELILOR ADMINISTRATIVE
31. Prezenta platforma de donatii cat si intreaga noastra activitate administrativa are nevoie de sustinerea dvs pentru buna functionare.
Sustinerea activitatii si a cheltuielor administrative aferente se face prin:
a. La fiecare donatie in parte, efectuata online cu cardul sau prin PayPal, donatorul poate opta sa sustina prezenta platforma de donatii. Aceste fonduri vor fi strict directionate catre costurile aferente dezvoltarii si automatizarii acestei platforme de donatie, pentru a fi capabili sa oferim in acest sens servicii cat mai bune si transparente. De asemenea, aceste costuri includ si plata lunara a serverului;
b. La plasarea unei donatii pe site prin card, PayPal, sau prin transfer bancar, fara ca donatorul sa specifice o destinatie anume donatiei sale, si fara ca acesta sa revina ulterior telefonic sau printr-un email pentru a da o destinatie donatiei sale, acesta este implicit de acord conform ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, ca asociatia sa poata folosi intreaga donatie sau o parte din ea pentru acoperirea cheltuielilor administrative, sau de orice natura, pe care le are asociatia;
c. La plasarea oricarei unei donatii prin card, PayPal sau transfer bancar, donatorul este de acord ca asociatia sa isi poata retine 3% din suma donata pentru acoperirea costurilor si cheltuielor aferente bunei desfasurari a activitatii pe care o desfasoara.
IX. AFISAREA DONATIILOR
32. Afisarea donatiilor pe aceasta platforma de strangere de donatii se face in EURO.
Prin orice modalitate se va face donatia si in orice valuta, in final, donatiile pe site se vor afisa in EURO. Cursul Euro fata de orice valuta, se face de catre asociatie.
X. COMISIOANELE BANCARE
33. Fiecare procesator de plati online sau entitate bancara cu care lucram percepe comisioane pentru procesarea donatiilor / transferurilor bancare.
In acest sens, donatorul, beneficiarul si / sau reprezentantul legal al acestuia sunt de acord cu urmatoarele:
a. Asociatia stabileste media comisioanelor bancare rezultand un procent, pe care il va stipula in contractul de sponsorizre incheiat intre asociatie si beneficiar. Procentul este de 5% si este unul estimat. Acest procent cuprinde: comisioanele bancare, cele ale donatiilor online cu cardul, cat si ale donatiilor prin PayPal. De asemenea, in acest procent sunt incluse si comisioanele bancare platite de catre asociatie pentru toate transferurile bancare direct catre beneficiar sau catre spital (cu exceptia celor din strainatate), cat si comisionul transferului de fonduri din PayPal in contul bancar, comisionul bancar de transfer cat si schimbul valutar aferent acestui transfer). Tot in acest procent sunt incluse si pierderile cu schimbul valutar pentru donatiile care sunt efectuate pentru beneficiar;
b. Plecand de la suma de care beneficiarul are nevoie, asociatia va adauga acestei sume in procente, suma de care va fi nevoie pentru a acoperi comisioanele bancare;
c. Comisioanele bancare aferente fiecarei donatii (acolo unde este cazul) pe care banca sau procesatorii de plati le vor retine din conturile asociatiei, vor fi suportate direct de catre beneficiar din sumele donate, sau din fondurile in plus care se vor strange peste suma necesara campaniei;
d. Asociatia va actualiza / publica pe site donatiile facute, in moneda in care au fost facute;
e. In statistica financiara a campaniei unui caz, sumele donate se vor afisa in euro, fara comisioanele bancare ale bancilor sau procesatorilor de plati online, diferentele se vor directiona catre fondul de rulment, pentru plata in avans a terapiilor, recuperarilor etc;
f. Beneficiarul va suporta comisioanele bancare de transfer ale donatiilor din contul asociatiei in contul beneficiarului, al spitalului sau catre terte institutii medicale, etc, daca acest transfer se realizeaza in orice alta valuta in afara de RON, si / sau daca transferul se efectueaza in strainatate;
g. In cazul in care trebuie platita pentru beneficiar o factura in valuta, iar in contul asociatiei nu exista suma necesara in valuta, aceasta va cumpara valuta la cursul bancii din care se face transferul, iar beneficiarul va suporta costul conversiei valutare;
h. La efectuarea unei donatii prin transfer bancar, daca donatorul a suportat comisionul bancar, asociatia va retine comisionul bancar conform cu acesti ,,Termeni si conditii”, directionandu-l catre fondul de rulment.
XI. COSTURILE DE PROMOVARE
34. Orice campanie de promovare / mediatizare pentru strangerea de fonduri pentru un beneficiar, are costuri care trebuiesc acoperite.
Campaniile de promovare / mediatizare le vom realiza in mod special pe Facebook. Aceste campanii se platesc de catre asociatia noastra pentru o cat mai mare distribuire la nivel national, atat a postarilor pe Facebook cat si a materialelor video, pentru a creste in felul acesta numarul de potentiali donatori pentru fiecare caz.
a. Detalii generale despre campaniile platite pe Facebook:
Aceste campanii de promovare si mediatizare prin distribuire de postari si materiale video pe Facebook se platesc in functie de:
– bugetul pe care noi il alocam pe zi / pe saptamana / pe luna sau pe campanie. Cu cat bugetul investit este mai mare cu atat numarul de donatori poate creste;
– numarul de persoane care vad postarea cazului (pe Facebook se plateste dupa numarul de vizualizari a unei postari sau de interactiuni);
– durata campaniei (cu cat durata campaniei este mai mare, cu atat costurile de promovare cresc);
– suma care trebuie stransa din donatii (cu cat suma este mai mare este nevoie de mai mult timp pentru campanie si de mai multi donatori, si in felul acesta cresc costurile);
– toate costurile pentru campaniile pe Facebook care se stabilesc pentru un caz sunt estimative, nu se poate sti dinainte care vor fi costurile finale, cat se va cheltui pana la final pentru strangerea unei sume. In final totul depinde de reactia donatorilor fata de cazul pentru care se strang fondurile.
Pot fi cazuri pentru care se cheltuie foarte putin fata de suma estimata, sau poate se cheltuie toata suma integral, sau poate se depaseste bugetul alocat.
b. Cum se stabileste si cum se aplica bugetul unei campanii de promovare pe Facebook, in vederea strangerii de fonduri pentru un caz de copil cu autism, actiune sau proiect
– se stabileste in functie de suma care trebuie stransa;
– se stabileste in functie de durata campaniei de promovare;
– toate costurile aferente unei campanii sunt estimative si nu pot fi preconizate cu exactitate din timp;
– suma estimata pentru costurile de campanie pe Facebook se va regasi in suma finala de campanie, afisata pe site pentru fiecare caz in parte;
– suma estimata pentru costurile de campanie pe Facebook este discutata si explicata in prealabil de catre un reprezentant al asociatiei, beneficiarului sau reprezentatilor legali ai acestuia;
– suma estimata pentru costurile de campanie pe Facebook este stipulata in contractul de sponsorizare incheiat intre asociatie si beneficiar;
– daca estimarea costurilor a fost prea mare si raman sume necheltuite, acestea vor fi redirectionate catre alte cazuri aflate in curs, proiecte si activitati in care este implicata asociatia noastra;
– daca bugetul alocat unei campanii de promovare pe Facebook este depasit, asociatia va opri campania, va instinta beneficiarul sau reprezentatii legali ai acestuia, si impreuna vor stabili daca vor incheia complet campania, sau vor suplimenta bugetul;
– alocarea unui buget pentru campanii de mediatizare pe Facebook nu garanteaza succesul strangerii de fonduri, acesta depinde de reactia celor care vad postarea / materialul video/ anuntul, si in final doneaza.
c. Acordul donatorilor si beneficiarului si / sau a reprezentatilor legali ai acestuia privind costurile de campanie
In vederea celor de mai sus, donatorul, beneficiarului si / sau reprezentatii legali ai acestuia sunt de acord ca:
c.1. Donatorul la efectuarea unei donatii pe aceasta platforma de donatii, conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, este de acord cu alocarea a minim 15% din suma donata pentru un caz / proiect / activitate pentru a fi folosita de catre asociatie pentru plata campaniilor de mediatizare pe Facebook, 3% din donatie sa fie folosita pentru costurile administrative ale asociatiei, 2% sa fie directionati catre fondul de rulment, iar 5% pentru plata comisioanelor bancare aferente donatiei efectuate, a procesatorilor de plati online si a transferurilor bancare intre asociatie si beneficiar. Donatorul a luat la cunostinta ca sumele alocate pentru publicitate platita pe Facebook, costurile administrative si costul comisioanelor bancare se regasesc in suma totala afisata pentru campanie pe platforma de donatii, reprezentand suma totala a campaniei. De asemenea, donatorul prin plasarea unei donatii pe aceasta platforma de donatii sau prin transfer bancar, a luat la cunostinta si este de acord, ca in unele cazuri, procentul de 15% pentru plata campaniei de promovare pe Facebook poate fi mai mare, in functie de specificul cazului si dupa analiza lui de specialistii nostri in marketing. Costul campaniilor pe Facebook, nu poate fi mai mare de 20%.
c.2. Donatorul la efectuarea unei donatii pe aceasta platforma de donatii, conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, este de acord ca asociatia de comun acord cu beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia, sa mareasca procentul directionat catre campaniile platite pe Facebook, daca suma alocata initial nu este suficienta si nu s-a reusit strangerea fondurilor necesare pentru beneficiar. Marirea sumei pentru cheltuielile de campanie se va face printr-o anexa a contractului de sponsorizare incheiat intre beneficiar si asociatie. Aceasta marire a cheltuielilor de mediatizare se va aplica pe platforma de donatii prin marirea sumei care trebuie stransa aferenta campaniei, si care va fi afisata public pe platforma de donatii;
c.3 Beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia, conform cu contractul de sponsorizare incheiat cu asociatia si conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, sunt de acord ca sumei cerute asociatiei drept ajutor, sa ii fie adunata si un procent de 15% care reprezinta cheltuieli de mediatizare pe Facebook, 3% costuri de administrare a campaniei, 2% fondul de rulment, si 5% costuri cu comisioanele bancare si procesatorii de plati online, pe care asociatia este obligata sa le plateasca. Suma totala a campaniei va reprezenta toate aceste sume adunate. Procentul de 15% poate fi in unele cazuri mai mare, in functie de specificul cazului si in urma analizei lui de catre specialistii nostri in marketing online;
c.4 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, declara ca au inteles si sunt de acord ca, costurile de campanie sunt estimative, nu pot fi preconizate cu exactitate, si difera de la caz la caz, in functie de specificul fiecaruia, in functie de: durata campaniei, suma care trebuie stransa, reactia donatorilor, etc;
c.5 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, declara ca au inteles si sunt de acord ca, indiferent de sumele investite in campanie, donatiile depind doar de reactia oamenilor, a donatorilor, adica acelor care vad postarea promovata, o citesc, intra pe site-ul nostru, analizeaza informatia (text scris, marturie parinti, materiale video, etc) si in final decid sa plaseze o donatie online cu cardul, prin PayPal sau prin transfer bancar;
c.6 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea contractului de sponsorizare cu asociatia, declara pe propia raspundere ca au citit ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, ca s-au informat si cunosc care sunt costurile de campanie si mediatizare pe Facebook;
c.7 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, declara pe propia raspundere ca au inteles si sunt de acord ca in cazul in care suma alocata pentru campaniile de strangere de fonduri pe Facebook nu este cheltuita integral, suma ramasa necheltuita sa fie redirectionata catre alte cazuri aflate in curs pe platforma, activitati sau proiecte in care este implicata asociatia;
c.8 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, sunt de acord ca in cazul in care costurile aferente campaniei de mediatizare pe Facebook depasesc bugetul alocat initial, asociatia poate opri unilateral campania de strangere de fonduri, oferind beneficiarului suma strasa, retinand costurile aferente campaniei de mediatizare care sunt platite catre Facebook, costurile de administrare a campaniei si costul comisioanelor bancare. Asociatia va face lucrul acesta daca considera ca o alocare in plus de buget pentru mediatizare nu are sanse reale sa stranga suma necesara de care beneficiarul are nevoie;
c.9 O alocare de costuri in plus pentru campaniile platite pe Facebook, fata de procentul de 15% stabilit initial, vor fi retinute la final de catre asociatie din fondurile care ii revin beneficiarului, pentru a acoperi costurile generate suplimentar, sau va mari suma totala a campaniei afisata pe platforma de donatii;
c.10 Dovada platii costurilor aferente campaniei de mediatizare platite pe Facebook a unui caz de copil cu autism, se face pe baza facturilor emise de catre Facebook pe numele asociatiei;
c.11 La demararea unei campanii de strangere de fonduri prin mediatizare platita pe Facebook, prin semnarea contractului de sponsorizare, beneficiarul, si /sau reprezentatii legali ai acestuia, au inteles si sunt de acord ca asociatia nu ofera garantii si nu poate garanta succesul strangerii de fonduri doar prin stabilirea si alocarea unei sume pentru campaniile platite pe Facebook, ci succesul campaniei depinde strict de raspunsul celor care vad / urmaresc postarea si campania si in final se hotarasc sa doneze.
d. Costurile privind deplasarea la beneficiar si prelucrarea materialelor foto / video
A doua categorie de costuri pentru o campanie de strangere de fonduri, sunt cele indirecte.
d.1 Costuri cu deplasarea la beneficiar
De multe ori, pentru o campanie de strangere de fonduri reusita, este nevoie ca cineva din cadrul echipei sa se deplaseze la beneficiar acasa / in spital, etc, pentru a realiza materiale foto si video pentru a putea fi folosite in campania de strangere de fonduri. Aceste deplasari se vor face doar acolo unde beneficiarul nu are posibilitatea, cunostintele si aparatura necesara sa ne trimita materiale video / foto.
De asemenea, deplasarea la beneficiar acasa / in spital, etc, se poate face si cu scopul de a realiza materiale video / foto / rapoarte / sau mesaje de multumire pentru donatori, care vor fi postate drept dovada pe pagina de Facebook a asociatiei, pe canalul de Youtube, pe pagina cazului de pe site, etc.
Aceste costuri cu deplasarea (transport, cazare, etc) se vor retine in final din suma care ii revine beneficiarului conform cu contractul de sponsorizare incheiat intre acesta si asociatie.
Prin plasarea unei donatii, donatorul a luat la cunostinta si este de acord cu acest lucru.
d.2 Costuri cu prelucrarea materialelor video, si voice over
Pentru desfasurarea cu succes a unei campanii de strangere de fonduri, folosim materiale video si foto, editate de o firma specializata, pentru a oferi o experienta si comunicare cat mai buna cu potentialii donatori.
In acest sens, lucram cu o firma specializata in domeniul editarii video, voice over si foto. Pretul acestor materiale, avand in vedere domeniul in care activam este cu mult sub pretul pietei.
Costurile aferente materialelor video / foto / si voice over de promovare, cat si la final de raportare catre donatori, se vor retine din suma care ii revine beneficiarului, conform cu contractul de sponsorizare incheiat intre asociatie si acesta.
Donatorul, prin plasarea unei donatii pe acest site, este de acord cu acest lucru.
XII. ,,ANATOMIA” UNEI DONATII
35. Donatorul prin efectuarea unei donatii este de acord si intelege ca activitatea de strangere de fonduri pe care o desfasoara asociatia, implica costuri / cheltuieli din partea asociatiei, care trebuiesc acoperite tot din donatii, acestea fiind singura sursa financiara cu care lucreaza asociatia.
In acest context, beneficiarul apeleaza la asociatia noastra cerand o suma de care are nevoie.
Asociatia va strange si ii va oferi beneficiarului EXACT suma de care are nevoie, fara sa il coste nimic pe acesta.
Pentru ca asociatia sa poata strange si sa ii poata oferi beneficiarului exact suma de care are nevoie, aceasta are niste costuri / cheltuieli dupa cum urmeaza: comisioane bancare, resursa umana angajata in gestionarea cazurilor, costurile de marketing platite pe Facebook.
Toate aceste costuri sunt adaugate nevoii financiare exprimate / cerute de catre beneficiar, adaugandu-se la suma pe care acesta o cere asociatiei.
Astfel, plecand de la suma de care are nevoie beneficiarul, asociatia va adauga acelei sume costurile / cheltuielile pe care asociatia le are ca sa reuseasca sa stranga suma necesara, dupa cum urmeaza:
5% comisioane bancare si de procesare a platilor online (comisioane bancare, PayPal, la platile online cu cardul). De asemenea, in acest procent sunt incluse si comisioanele bancare platite de catre asociatie pentru toate transferurile bancare direct catre beneficiar sau catre spital (cu exceptia celor din strainatate), cat si comisionul transferului de fonduri din PayPal in contul bancar, comisionul bancar de transfer cat si schimbul valutar aferent acestui transfer). Tot in acest procent sunt incluse si pierderile cu schimbul valutar pentru donatiile care sunt efectuate pentru beneficiar. Acest procent este estimat. Pentru mai multe detalii va rugam sa cititi sectiunea X din Termeni si Conditii;
3% costuri administrative. Aceste fonduri ne vor ajuta sa ne intretinem si sa ne desfasuram activitatea in conditii optime, acoperind cheltuielile aferente activitatii noastre. Din acest procent vom plati cheltuielile lunare cu server-ul, serviciile de contabilitate, salarii, etc.
2% alimentarea fondului de rulment. Din aceste fonduri vom putea plati in avans terapii, recuperari, tratamente, medicamente, pentru acele cazuri care au campanii deschise pe platforma noastra, dar nu au reusit la timp sa stranga fondurile necesare si au nevoie de acestea urgent. Pentru mai multe informatii vezi sectiunea XXIII din prezentul Termeni si Conditii;
15% sunt costuri / cheltuieli de mediatizare pe Facebook. Asociatia noastra plateste mediatizarea prin campanii pe Facebook. Activitatea de strangere de fonduri pentru un caz si atragerea de donatori / donatii, este dependenta de aceste fonduri pe care le investim / cheltuim pentru promovare. Procentul investit poate fi mai mare in unele cazuri, in functie de specificul cazului (categoria de autism, varsta, poveste, materiale video, foto, etc). Toate aceste costuri pot fi justificate pe baza facturilor emise de Facebook.
De ex:
Beneficiarul are nevoie si vine cu o cerere de ajutor catre asociatie de 10.000 Euro. In functie de varsta, categorie de autism, impactul mediatic pe care il estimam, asociatia stabileste un buget de 15% pentru Facebook, procent care se adauga sumei pe care o cere beneficiarul. Pentru a strange suma necesara asociatia plateste comisioane bancare, procesatori de plati online, PayPal, etc, in valoare de 5%, si acest procent se adauga la suma pe care o cere beneficiarul. Pentru ca asociatia sa isi poata desfasura si sustine activitatea, va adauga sumei cerute de catre beneficiar 3% costuri administrative, si 2% alimentarea fondului de urgenta. Suma finala care rezulta va fi in final valoarea campaniei publicata pe site la fiecare caz in parte.
36. Asociatia pune in mod GRATUIT la dispozitia oricui doreste platforma de strangere de fonduri www.sperantapentruautism.ro. In aceasta situatie, conform cu punctul 35 de mai sus, asociatia nu are nevoie de un buget de mediatizare, nu are costuri administrative prin angajarea de resurse umane, toate aceste costuri fiind suportate de catre organizator. Pentru mai multe informatii despre cum poti folosi personal aceasta platforma de strangere de fonduri din donatii, citeste mai jos sectiunea XXXI, punctul 82 din prezentul Termeni si Conditii.
XIII. OFERIREA DE INFORMATII FALSE
37. Beneficiarul si donatorul sunt de acord ca, daca asociatia a primit informatii false de orice natura din partea beneficiarului campania sa fie oprita imediat.
In acest context campania de strangere de fonduri va fi oprita:
a. daca asociatia constata ca beneficiarul a oferit informatii false de orice natura care au avut ca scop influentarea deciziei de alegere a cazului, campania de strangere de fonduri va fi oprita imediat;
b. asociatia va anunta beneficiarul despre intreruperea campaniei de strangere de fonduri si motivele care au condus la aceasta decizie;
c. fondurile stranse pana la momentul intreruperii campaniei de strangere de fonduri, vor fi redirectionate in totalitate catre alti beneficiari sau campanii de strangere de fonduri aflate in derulare, la hotararea asociatiei;
d. daca asociatia afla despre furnizarea informatiilor false de catre beneficiar dupa finalizarea campaniei de strangere de fonduri, si daca in acest timp asociatia detine inca in totalitate sau partial sumele stranse in urma campaniei de strangere de fonduri, aceste sume se vor redirectiona catre alti beneficiari sau campanii de strangere de fonduri aflate in desfasurare, proiecte sau activitati in care este implicata asociatia, la alegerea asociatiei.
XIV. ACTIVITATI ECONOMICE IN CARE ESTE IMPLICATA ASOCIATIA
38. Asociatia noastra umanitara se implica si desfasoara activitati economice avand ca obiectiv major realizarea de profit din activitati economice, pentru a putea avea resurse financiare proprii prin care sa ajute cat mai multe cazuri sociale.
OBS. Dorinta noastra este sa ajutam cat mai multe cazuri sociale (familii sarace, copii orfani, mame vaduve, batrani singuri si neputinciosi, familii sarace, etc). Din pacate, am observat din experienta strangerii de fonduri, ca donatorii nu doneaza pentru astfel de cazuri decat intr-o masura foarte mica, preferand sa isi directioneze donatia catre cazurile copiilor grav bolnavi.
Investind pe termen lung in activitati economice generatoare de profit, asociatia va putea dispune de fonduri prin care sa ajute astfel de cazuri sociale, si de ce nu, avand ca scop final, scoaterea lor din saracie.
Aceasta practica este des folosita des de catre asociatiile umanitare din strainatate care le asigura intr-o masura mai mare sau mai mica independenta financiara.
Cum ne vom desfasura activitatile economice:
39. Activitatea economica in cadrul asociatiei se va desfasura in conditiile stabilite de art.48 din O.G nr.26/2000, si vor fi cu caracter accesoriu pentru realizarea scopului si obiectivelor asociatiei, adica ajutorarea cazurilor sociale;
40. Activitatea economica in cadrul asociatiei, se va supune tuturor legilor comerciale in vigoare, in mod special Codul Fiscal si Legea Contabilitatii;
41. Domeniul in care asociatia noastra umanitara va alege sa investeasca, se va face la hotararea conducerii asociatiei;
42. Asociatia SPRO (Speranta pentru Romania) colaboreaza cu asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania” pentru desfasurarea activitatilor economice, asociatia SPRO (Speranta pentru Romania) punand la dispozitie platforma clientilor asociatiei partenere;
43. Investitiile in activitatile economice sunt prevazute a fi facute pe termen mediu si lung, urmarind generarea de venituri si in final de profit regulat;
44. Pana la obtinerea unui profit sustenabil si regulat, pe care sa il folosim in ajutorarea cazurilor sociale, asociatia noastra umanitara:
a.) va urmari cresterea activitatii economice, prin investitii pe termen mediu si lung in marfuri, in ,,infrastructura” de vanzari, in productie, in marketing, in spatii pentru depozitare, birouri, spatii administrative, etc;
b.) va reinvesti profitul obtinut (pentru un anumit timp), pana cand activitatea economica se va desfasura de la sine fara probleme, urmand ca din acel moment, profitul obtinut sa fie folosit pentru ajutorarea a cat mai multor cazuri sociale aflate in atentia noastra;
c.) Momentul directionarii profitului net obtinut din activitati economice catre cazurile sociale, se va face doar la hotararea conducerii asociatiei;
Distribuirea profitului din activitati economice catre cazurile sociale
45. Distribuirea profitului net din activitatile economice catre cazurile sociale, se va face la hotararea conducerii asociatiei, doar dupa ce s-a stabilit ca activitatea economica functioneaza de la sine, si poate genera un profit regulat care sa fie directionat catre cazuri sociale, fara sa puna in pericol activitatea economica;
46. Distribuirea profitului net obtinut din activitatile economice ale asociatiei, se va face conform reglementarilor legale in vigoare, adica la finalul anului fiscal;
47. Distribuirea si folosirea acestui profit net obtinut din activitati economice se va face in felul urmator:
– se va incepe o campanie de strangere de fonduri pentru un caz social, suma distribuita din profit va acoperi suma care a ramas nestransa in urma campaniei de strangere de fonduri sau bunuri;
– daca suma necesara unui caz social a fost stransa integral din donatii, nu se va mai distribui si din profit,fiind alocata urmatorului caz;
– se poate aloca din profitul net suma necesara inceperii unei campanii de mediatizare pe Facebook, acoperind costurile aferente acestei campanii, costuri care ulterior se vor inapoia in contul sumei alocate din profit. Orice suma ramasa nestransa sau daca a fost cheltuita o suma mai mare decat cea stabilita, va fi suportata din aceste fonduri din profitul net.
XV. DIRECTIONAREA A 3,5% DIN IMPOZITUL PE VENIT
Obs. Donatorii nostrii / cei care directioneaza 3,5 din impozitul pe venit, trebuie sa stie ca nu pot face aceasta directionare catre un caz sau proiect anume, ci doar catre asociatie ca persoana juridica.
De asemenea, trebuie sa stie ca virarea acestor fonduri in conturile asociatiei de catre agentiile fiscale se realizeaza la o distanta de cateva luni, de la momentul depunerii formularului pentru directionarea a 3,5 din impozitul pe venit. Sumele nu ajung toate deodata in contul nostru, ci pe rand, virarea lor in contul nostru se poate intinde pe cateva luni de zile.
Directionarea acestor sume se va face in felul urmator:
48. Prioritatea asociatiei este sa directioneze aceste sume catre cazurile copiilor cu autism. Aceste fonduri se vor directiona in mod special catre acele cazuri care nu reusesc sa stranga in timp util fondurile necesare pentru terapii, recuperari, tratament sau interventii chirurgicale;
49. In functie de situatie, asociatia poate hotari ca aceste fonduri sa fie directionate catre oricare alte activitati, investitii sau proiecte in care este implicata asociatia;
50. Prin directionarea a 3,5% din impozitul pe venit, donatorul acorda increderea, responsabilitatea si dreptul ca asociatia sa aleaga, in functie de situatia data, directionarea cat mai eficienta a acestor fonduri, catre cazuri de copii cu autism, fondul de rulment, activitati de orice fel, proiecte, investitii, etc, in care este implicata asociatia.
XVI. APLICATIE CARITABILA
Momentan, pagina de administrare a unui caz suporta un numar limitat de donatori, dupa care, pe caz nu se mai pot adauga manual donatorii prin transfer bancar. In acest sens, in functie de fondurile disponibile, in viitor dorim sa dezvoltam o aplicatie pentru a externaliza actualizarile donatiilor. Pana atunci, cand pagina unui caz nu mai suporta actualizarea de donatii manual, le vom actualiza in pagina de donatii generale, dar cu specificarea interna privind destinatia beneficiarului.
51. Donatorul si beneficiarul a luat la cunostinta si este de acord ca, in cazul in care pagina unui beneficiar a ajuns la limita numarului de donatori si este inaccesibila pentru actualizarea manuala a donatiilor prin transfer bancar, aceste donatii vor fi actualizate in lista generala a donatorilor, iar asociatia va tine evidenta destinatiei donatiei pentru beneficiarul ales de catre donator.
XVII. REGULAMENT GDPR
In conformitate cu cerintele Legii nr. 677/2001, pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si completata, si ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, a legii nr. 190 / 2018, si a GDPR (Regulamentului (UE) 2016/679 de protectie a datelor cu caracter personal):
52. Datele cu caracter personal ale beneficiarilor, sunt facute publice pe site, doar cu acordul scris si semnat al acestora. Datele oferite despre fiecare beneficiar in parte, sunt doar cele necesare in vederea informarii potentialilor donatori privind situatia si nevoile beneficiarului cat si datele de contact ale acestuia;
53. Dupa finalizarea unei campanii de strangere de fonduri, conform cu reglementarile legale in vigoare, in sensul atingerii ,,scopului” pentru care s-au publicat date cu caracter personal, asociatia va restrange la minim afisarea datelor cu caracter persoanal ale beneficiarului. In acest sens, numarul de telefon al beneficiarului nu va mai fi disponibil dupa finalizarea campaniei de strangere de fonduri;
54. Asociatia si-a desemnat un responsabil privind activitatea de prelucrare a datelor cu caracter personal;
55. Datele cu caracter personal ale donatorilor, vor fi facute publice pana la finalizarea campaniei de strangere de fonduri. Cand campania de strangere de fonduri este finalizata, statusul campaniei este ,,Finalizat”, lista donatorilor dispare, nu va mai fi afisata. Astfel, orice donator care a donat catre un caz / actiune / proiect anume, are obligatia sa isi caute si sa isi verifice donatia pe site cat timp campania este in desfasurare. In sensul reglementarilor legale in domeniu, asociatia considera ca donatia si-a atins ,,scopul” cand campania este finalizata;
56. Datele cu caracter personal ale donatorilor, care au facut o donatie generala pe site, vor fi facute publice timp de 1 luna de zile de la data publicarii donatiei pe site. Donatorul are obligatia sa isi verifice donatia in acest interval de timp. In sensul reglementarile legale in vigoare, consideram ca donatia generala si-a atins scopul dupa 1 luna de zile.
57. Conform reglementarilor legale in vigoare, asociatia pastreaza datele cu caracter personal ale donatorilor timp de 3 ani de zile. In tot acest timp, donatorii isi pot exercita drepturile in conformitate cu reglementarile legale in vigoare.
XVIII. STATUSURILE CAMPANIILOR
58. Fiecare campanie de strangere de fonduri are un anumit status, dupa cum urmeaza:
– O campanie de strangere de fonduri care nu are afisat nici un status, dar are stabilita o suma de strans si un termen limita plasat in viitor, si este afisata pe prima pagina a site-ului, este considerata ,,Campanie in curs”;
– O campanie de strangere de fonduri care are afisat statusul ,,Noua”, este considerata ,,Campanie in curs”;
– O campanie de strangere de fonduri care are statusul ,,Nefinalizat” este o campanie pentru care nu s-a reusit strangerea sumei necesare, prin urmare nu a fost finalizata;
– O campanie de strangere de fonduri care are statusul ,,In desfasurare” este o campanie pentru care s-a reusit strangerea sumei necesare si este in procesul de implementare;
– O campanie de strangere de fonduri care are statusul ,,Hai voluntar”, este o campanie in curs, care are nevoie de voluntari;
– O campanie de strangere de fonduri care are statusul ,,In curs de finalizare”, este o campanie care are suma necesara stransa si este in curs de implementare la fata locului;
– O campanie de strangere de fonduri care are statusul ,,Finalizat”, este o campanie de strangere de fonduri care a fost incheiata.
XIX. ERORI TEHNICE IN AFISAREA DONATIILOR
59. Donatiile realizate online cu cardul (prin euplatesc.ro) sau prin PayPal, nu sunt realizate pe site-ul www.sperantapentruautism.ro. Acestea se realizeaza pe site-urile securizate ale acestor procesatori de plati online. Astfel, site-ul nostru doar citeste informatia primita prin API de la site-urile procesatorilor;
60. In timpul procesului de donatie, pot exista probleme de afisare a donatiilor, sau neafisarea lor. Acestea pot aparea strict din cauza legaturii dintre site-ul nostru (care citeste informatia) si procesatorii de plati online. In cazul oricaror erori tehnice:
– asociatia nu poate fi facuta raspunzatoare de aceste erori tehnice;
– asociatia se obliga ca imediat dupa ce sesizeaza aceste erori sau este sesizata de catre donator, beneficiar sau o alta persoana, sa remedieze in cel mai scurt timp aceasta problema. In aceste sens, asociatia are contract de mentenanta a site-ului cu o firma specializata de programare web, care va interveni in cel mai scurt timp pentru remedierea oricaror probleme tehnice;
– beneficiarul si donatorul se obliga sa sesizeze asociatia pe email sau telefonic, imediat ce descopera orice eroare tehnica in afisare donatiilor. Sesizari prin email se pot face la infosperanta@gmail.com, telefon: 0749.402.098
XX. IMPLICAREA BENEFICIARILOR IN CAMPANIILE DE STRANGERE DE FONDURI
61. Pentru campaniile de strangere de fonduri, beneficiarul sau reprezentatii legali ai acestuia trebuie sa:
– sa stabileasca in mod concret nevoile financiare, pe baza unor documente justificative, si sa le comunice asociatiei;
– sa stabileasca la ce medic / spital / clinica / in ce tara, etc, aleg sa urmeze terapia, recuperarea, tratamentul etc.
– se obliga sa puna la dispozitia asociatiei, toate documentele justificative pe care aceasta le cere;
– va pune la dispozitia asociatiei, materiale video, foto, etc, pe care asociatia le va folosi in campania de strangere de fonduri;
– asociatia nu se implica si nu ofera sfaturi in alegerea tratamentelor medicale, a medicilor, spitalelor, etc. Acest lucru revine beneficiarilor / parintilor / reprezentantilor legali, etc.
XXI. DOVADA PLATII CATRE BENEFICIARI
62. Asociatia plateste beneficiarului sumele aferente:
– prin transfer bancar direct spitalului – dovada fiind factura emisa de spital;
– prin transfer bancar in contul beneficiarului – dovada fiind transferul bancar;
– in numerar direct beneficiarului, pe baza unui contract de donatie – dovada fiind contractul de donatie semnat de catre beneficiar;
– prin cumpararea directa a unor bunuri sau servicii de care va beneficia beneficiarul (de ex: proteze, aparate medicale, etc) – dovada platii fiind facturile emise de catre furnizori, si procesul verbal de predare primire semnat de beneficiar.
La toate acestea se adauga materiale foto si video, interviuri, marturii, si mesajul video de multumire din partea beneficiarului.
XXII. FINALIZAREA ANTICIPATA A UNEI CAMPANII
63. Asociatia va finaliza / incheia anticipat o campanie de strangere de fonduri, in urmatoarele conditii:
– beneficiarul a decedat. In acest caz, valoarea initiala a campaniei, va fi modificata si va fi egala cu suma stransa pana la momentul decesului, astfel incat, campania va afisa 100%;
– beneficiarul doreste intreruperea campaniei. In acest caz, valoarea initiala a campaniei, va fi modificata si va fi egala cu suma stransa pana la momentul intreruperii campaniei, astfel incat, campania va afisa 100%;
– asociatia hotaraste intreruperea campaniei pentru beneficiar, din motive obiective. In acest caz, valoarea initiala a campaniei, va fi modificata si va fi egala cu suma stransa pana la momentul intreruperii campaniei, astfel incat, campania va afisa 100%;
XXIII. FONDUL DE RULMENT
64. Fondul de rulment este un fond creat in cadrul asociatiei, din donatiile generale ale donatorilor, cat si din donatiile cu destinatie, fond utilizat pentru plata in avans a unor terapii, recuperari, tratamente, operatii, medicamente, etc. De asemenea, acest fond poate fi folosit pentru orice alt proiect, sau activitate de orice natura ar fi in care este implicata asociatia;
Astfel, cu ajutorul acestui fond de rulment, asociatia va plati in avans terapii, recuperari, operatii, medicamente, tratamente, sau alte nevoi, pentru acele cazuri care nu au reusit sa stranga la timp fondurile necesare, sau pentru plati / nevoi urgente.
65. Fondul de rulment, nu exclude continuarea campaniei de strangere de fonduri pentru un caz.
Din fondul de rulment se vor plati in avans operatii, medicamente, tratamente, etc, daca pana la data platii aceste fonduri nu s-au strans din donatii pentru cazul in cauza. Strangerea de fonduri va continua pana la strangerea integrala a fondurilor necesare. Cand suma se va strange integral pe site, asociatia va recupera fondurile platite in avans realimentand fondul de rulment pentru a putea ajuta si alte cazuri, restul sumei stranse ii va reveni beneficiarului conform cu contractul de sponsorizare incheiat intre asociatie si beneficiar.
66. Alimentarea fondului de rulment se va face prin retinerea din donatii a unui procent de doi la suta. In acest sens:
a. prin plasarea unei donatii donatorul este de acord ca asociatia sa retina din donatie procentul de 2% la suta, pentru a putea alimenta fondul de rulment;
b. Prin acordul lui, donatorul cat si beneficiarul este solidar cu alte cazuri care vor beneficia de ajutorul nostru prin fondul de rulment;
c. Alimentarea fondului de rulment se va face si prin alte modalitati, conform cu termenii si conditiile acestui site.
XXIV. DONATIILE DUPA FINALIZAREA CAMPANIEI
67. Donatiile care se efectueza prin transfer bancar si sunt actualizate manual de catre asociatie in lista donatorilor dupa finalizarea cazului, se vor redirectiona catre alte cazuri aflate in curs, fondul de rulment, alte proiecte sau activitati de orice natura in care este implicata asociatia, la hotararea asociatiei. Prin efectuarea unei donatii, si actualizarea ei de catre operatorii asociatiei dupa finalizarea campaniei de strangere de fonduri, donatorul isi exprima in mod implicit acordul ca donatia sa fie redirectionata catre scopurile amintite mai sus.
XXV. DONATIILE PRIN CONTRACTE DE SPONSORIZARE DE LA FIRME
Conform legii, firmele / companiile platitoare de impozit de profit pot directiona 20% din impozitul pe profit datorat statului, catre un ONG.
68. Contractele de sponsorizare se vor crea in mod automat de catre firmele / companiile doritoare, prin accesarea butonului DONEAZA ACUM din dreapta sus pe de versiune de vizualizare desktop, sau din butonul DONEAZA ACUM din pagina cazului. Reprezentantul firmei va completa toate campurile necesare indentificarii firmei / companiei, dupa care se va accesa butonul GENEREAZA CONTRACT. Acesta se va genera in mod automat, gata semnat si stampilat de catre asociatia noastra, si va fi trimis automat pe emailul firmei.
69. Reprezentul firmei, este responsabil de orice informatie introdusa privind datele de indentificare a firmei / companiei, in vederea generarii contractului de sponsorizare;
70. Generarea unui contract de sponsorizare de pe butonul din pagina cazului, va genera automat un contract de sponsorizare care va avea la punctul 2.1 descrisa destinatia donatiei:
Exemplu: ,,2.1 Sponsorul se angajeaza sa sustina cazul “NUME CAZ”.
In conformitate cu destinatia contractului, asociatia va actualiza / publica donatia firmei in lista donatorilor de la cazul ales si va dona aceste fonduri in conformitate cu destinatia contractului, conform cu termenii si conditiile acestui site, cat si in conformitate cu contractul de sponsorizare incheiat intre asociatie si beneficiar;
71. Generarea contractului de sponsorizare de pe butonul DONEAZA ACUM aflat in dreapta sus a site-ului pe varianta de vizualizare desktop, va genera automat un contract de sponsorizare care va avea destinatia descrisa la punctul 2.1
Exemplu: ,,2.1 Sponsorul se angajeaza sa sustina cazul “activitatea si actiunile social – umanitare ale
beneficiarului”
Acesta este considerat un contract fara destinatie. Prin generarea contractului de sponsorizare, inregistrarea in contabilitate si efectuarea donatiei pentru acest fel de contract, firma sponsor a inteles si este de acord ca directionarea sumei sponsorizate sa fie aleasa de catre asociatie, putand fi directionata catre orice fel de cauza, proiect, sau activitate de orice natura in care este implicata asociatia;
72. In sensul celor de la punctul 105, expresia “activitatea si actiunile social – umanitare ale
beneficiarului” inseamna: orice fel de activitate sociala, umanitara, sau de orice natura ar fi ea, in care este implicata asociatia in conformitate cu statutul acesteia.
XXVI. CAMPANIILE DE STRANGERE DE FONDURI PENTRU NEVOI UMANITARE
Prin umanitar, se intelege orice caz sau nevoie care tine de o boala grava, care pune viata in real pericol sau integritatea corporala.
73. Prin campaniile de strangere de fonduri pentru cazuri si nevoi umanitare, asiguram plata sau resursele financiare pentru: medicamente, tratamente, interventii chirurgicale, dispozitive / aparate medicale, plata consultatiilor medicale, etc, cat si orice alta nevoie personala aferenta bolii;
Cheltuieli lunare personale aferente bolii inseamna: orice cheltuiala personala directa si indirecta aferenta bolii.
XXVII. RESPONSABILII DE CAZ
Responsabilii de caz sunt voluntari, colaboratori sau angajati ai asociatiei, care gestioneaza cazul de la preluarea lui pana la finalizare.
74. Fiecare caz preluat de catre asociatia noastra, este gestionat de catre un responsabil de caz. Atributiile responsabilului de caz sunt:
– Verificarea temeinica a tuturor informatiilor despre caz, pana ca acesta sa fie publicat pe site;
– Pregateste si incheie contractul de sponsorizare cu beneficiarul;
– Explica beneficiarului toate conditiile unei campanii de strangere de fonduri si modul de implementare;
– Creeaza si publica povestea pe site;
– Tine legatura cu beneficiarul pe toata durata campaniei de strangere de fonduri, cat si cu donatorii / persoanele interesate de informatii suplimentare;
– Raspunde tuturor intrebarilor legate de cazul gestionat;
– Gestioneaza campaniile de promovare pe Facebook, prin campanii platite de Facebook Ads;
– La finalizarea campaniei de strangere de fonduri, se ingrijeste ca fondurile stranse sa ajunga la beneficiar, in conformitate cu contractul de sponsorizare.
– Realizeaza la final un raport de multumire, text si video cu beneficiarul si il posteaza pe pagina campaniei.
XXVIII. CAMPANII GENERALE DE STRANGERE DE FONDURI
Campaniile generale de strangere de fonduri, sunt acele campanii care nu au in atentie / nu se fac pentru un caz individual, ci pentru o nevoie anume.
75. Campaniile generale de strangere de fonduri, se fac pentru acele cazuri care nu pot intra intr-o campanie individuala de strangere de fonduri;
76. Nu beneficiaza de fonduri din campaniile generale cazurile care pot / refuza sa intre intr-o campanie individuala de strangere de fonduri;
77. De asemenea, campaniile generale, au rolul de ,,fonduri de urgenta” pentru anumite cazuri din aceiasi categorie de nevoi.
XXIX. ALEGEREA LOCATIEI TRATAMENTULUI, OPERATIEI, COSTURI ETC
78. Asociatia nu se implica si nu face nici un fel de recomandari in alegerea locatiei tratamentului, operatiei, analizelor medicale, medicamentatiei pentru beneficiar, sau a unei tari in care acestea sa se desfasoare. De asemenea, nu face recomandari in alegerea unui medic.
79. Beneficiarul este singurul care stabileste evaluarea costurilor personale aferente bolii, suma care va fi comunicata sponsorului pentru a fi introdusa in campania de strangere de fonduri. De asemenea, beneficiarul este cel care tine legatura cu spitalul pentru a primi facturi proforme, sau facturile finale emise pentru tratament, operatii, analize medicale, etc.
80. In cazul in care este nevoie sa se cumpere aparate, dispozitive, proteze, scaune cu rotile, etc, beneficiarul este cel care tine legatura cu prestatorii acestor servicii, va stabili costurile, va primi facturile proforme, pe care sponsorul le va plati.
XXX. PLATILE IN AVANS
Platile in avas catre beneficiari se supun unor reguli, dupa cum urmeaza:
81. Asociatia in calitate de sponsor va plati sume in avans numai acelor cazuri care se afla deja in campanie de strangere de fonduri pe www.sperantapentruautism.ro, si care nu au reusit sa stranga fondurile necesare la timp, si au nevoie urgenta de fonduri pentru nevoi urgente care pot fi dovedite pe baza de documente fiscale sau medicale. Asociatia va retine si va recupera fondurile platite in avans la momentul cand acestea se vor strange pe pagina beneficiarului;
XXXI. FOLOSIREA PLATFORMEI DE STRANGERE DE FONDURI (FUNDRAISING) DE CATRE PERSOANE JURIDICE SAU FIZICE IN AFARA ASOCIATIEI
82. Oferim in mod GRATUIT oricui doreste folosirea prezentei platforme de strangere de fonduri.
Asociatia umanitara SPRO (Speranta pentru Romania) investeste incontinuu in prezenta platforma de strangere de fonduri / donatii / fundraising, atat in zona de backend cat si frontend. Intentia noastra este ca aceasta platforma sa fie folosita pentru ca, cat mai multe persoane sa fie ajutate.
Pentru ca o campanie de strangere de donatii sa aiba succes, are nevoie de cateva ,,ingrediente”:
– O platforma moderna de strangere de donatii, automatizata, transparenta, asa cum este prezenta platforma;
– Un buget de mediatizare / promovare pe Facebook (sau alte canale media de comunicare);
– Cel putin o persoana specializata in marketing online, in mod special Facebook Ads;
– Cel putin o persoana care sa se ocupe de verificarea, preluarea si gestionarea cazurilor umanitare / sociale, ceea ce noi numim ,,Responsabil de caz”. Ideal este ca responsabilul de caz, sa fie in acelasi timp si specialistul in marketing online;
Succesul campaniilor noastre de strangere de fonduri sta in echipa noastra, in resursa umana, care are cunostintele necesare pentru a desfasura campanii de Facebook ads, crearea si gestionarea unor bugete de marketing.
In acest context, daca sunt organizatii, sau persoane fizice care au resursa umana, buget si cunostinte de marketing online (social media), oferim pentru folosire in mod GRATUIT prezenta platforma de strangere de donatii.
Iata care sunt conditiile:
PENTRU PERSOANE JURIDICE (ASOCIATII SI FUNDATII):
– Vor pune la dispozitia nostra toate documentele necesare (CUI-ul, hotararea judecatoareasca de infintare, Registrul Asociatiilor si Fundatiilor, Actul Constitutiv, Registrul de inscriere la ANAF);
– Vor trimite descrierea cazului / proiectului, suma necesara care doresc sa fie stransa, si toate informatiile specifice campaniei;
– Vor prezenta contractul de sponsorizare / colaborare / donatie, dintre asociatie si beneficiar, in care sa fie stipulate si clauzele GDPR. Fac exceptie de la aceasta conditie proiectele generale ale asociatiei, care nu implica un caz individual;
– ONG-ul va prezenta un plan de promovare / marketing, din care sa reiasa ca are capacitatea de a desfasura si gestiona o campanie de strangere de fonduri, astfel incat suma necesara sa poata fi stransa in 3 luni de zile. Planul de promovare trebuie obligatoriu sa contina canalele media pe care le vor folosi, bugetul si resursa umana care se va ocupa de campanie;
– Donatiile stranse se vor vira la finalul campaniei in contul asociatiei organizatoare, cu exceptia comisionelor bancare, in procent de 5%;
– O campanie de strangere de donatii nu poate dura mai mult de 3 luni de zile.
PENTRU PERSOANE FIZICE
– Se va incheia un contract de colaborare intre asociatia noastra si beneficiarul campaniei de strangere de fonduri din donatii. Beneficiarul va trebui sa dovedeasca pe baza documentelor fiscale / medicale, etc, nevoia pentru care cere o anumita suma de bani;
– Un reprezentant al asociatiei noastre va verifica aceste documente, si in urma analizei va putea respinge sau accepta inceperea unei campanii pe platforma noastra;
– Beneficiarul / organizatorul campaniei de strangere de fonduri va trebui sa dovedeasca ca are capacitatea de a desfasura campanii de strangere de donatii online.
In acest sens, acestia vor trebui sa prezinte un plan de promovare, in care sa fie specificate: persoana responsabila de promovare, canalele media care vor fi folosite, bugetul alocat pentru mediatizare;
– Donatiile stranse se vor vira in contul beneficiarului la finalul campaniei, cu exceptia comisioanelor bancare in procent de 5%;
– O campanie nu poate dura mai mult de 3 luni de zile.
XXXII. CAMPANII PARELELE DE STRANGERE DE FONDURI, CU ALTE ASOCIATII SAU SITE-URI
83. Asociatia SPRO (Speranta pentru Romania) poate desfasura campanii de strangere de fonduri din donatii, la cererea beneficiarului, in paralel cu alte organizatii caritabile care fac acelasi lucru pentru beneficiar si in acelasi timp. Campania se va desfasura pe baza documentelor justificative (fiscale si medicale), care vor demonstra ca beneficiarul are nevoie de o suma foarte mare, peste capacitatea unei singure organizatii ca sa stranga donatiile necesare, sau suma necesara este foarte mare si necunoscuta / nu se stie cu exactitate, depinzand de evolutia terapiilor, tratamentului, timp, etc.
84. Asociatia SPRO (Speranta pentru Romania) poate desfasura campanii paralele de strangere fonduri cu organizatii partenere sau afiliate, in mod special prin magazinele caritabile. Aceste campanii de strangere de fonduri se realizeaza cu acordul scris si semnat de catre beneficiar. Fondurile stranse cu ajutorul magazinelor caritabile vor fi oferite beneficiarului conform cu contractul de sponsorizare incheiat intre asociatie si beneficiar.
XXXIII. INCERCARI DE FRAUDARE SI ESCROCHERIE
Din pacate, au fost si exista incercari de escrocherie, prin care unele persoane incearca sa profite de pe urma suferintei si durerii beneficiarilor nostri.
85. Incercarile de escrocherie au constat in:
– Contactarea beneficiarilor pe whatsapp, in numele unor oameni de afaceri, care le-au promis sume mari de bani, pe care le vor oferi direct in contul beneficiarului;
– Beneficiarului i se cerea poza de pe card fata / verso, si trebuia sa spuna cati bani are pe card;
– De asemenea, am observat o intensificare a postarilor false pe diferite grupuri de ajutor de pe Facebook. Se copiaza cazurile noastre, poze si texte, si se publica conturi bancare care nu apartin beneficiarului real;
– Beneficiarul este contactat de catre politisti falsi, care promit sume mari de bani, dar cu aceeasi conditie, sa li se ofere poze cu cardul fata verso;
– Am identificat si anunturi false in presa, in care erau copiate cazurile noastre (poze, text), dar conturile bancare nu apartineau beneficiarului real.
86. In acest sens, asociatia SPRO (Speranta pentru Romania) a luat urmatoarele masuri:
– a comunicat politiei locale si nationale cele intamplate;
– beneficiarii au fost incurajati sa depuna plangere la politie;
– comunicam si lucram impreuna cu institutiile abilitate ca sa fie prinse aceste persoane rau voitoare;
– i-am avertizat, de indata ce am aflat de prima tentativa, pe toti beneficiarii nostri;
– toti benefiarii care urmeaza sa intre in campanii de strangere de donatii sunt instiintati verbal si in scris, despre aceste posibile tentative, si sunt instruiti ce sa faca;
– nu am mai facut publice numerele de telefon ale beneficiarilor nostrii.
Pentru orice neclaritati, nelamuriri sau intrebari, ne puteti contacta la:
Telefon: 0749.402.098
Email: infosperanta@gmail.com